13:25 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
نوسان در اروپا، محدودیت های رفت و آمد اعمال شد

1399/08/27 14:10

نوسان در اروپا، محدودیت های رفت و آمد اعمال شد

نماد برتر- بازارهای اروپایی در ساعات معاملاتی امروز با روند کاهشی همراه شدند در حالی که اعمال محدودیت های رفت و آمد در اروپا تمام خوش بینی ها را نسبت به کشف واکس کرونا همپوشانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر- ،در حالی که خبرهای ناشی از کشف ویروس کرونا توسط دو شرکت فایزر و مادرنا موجب امیدواری نسبت به بازگشت به روزهای عادی شده است، اما ایجاد محدودیت ها و کاهش فعالیت های اقتصادی، بازارهای اروپایی را در شوک جدیدی فرو برد.


 


بر اساس این گزارش، شاخص یورواستاکس با کاهش ۰.۱ درصدی رو به رو شد و قیمت سهام شرکت مادرنا نیز با روند رو به رشد همراه شد.


 


کارشناسان معتقدند چشم انداز کوتاه مدت بازارها نشان دهنده اوضاع نوسانی شاخص ها است در حالی که در کشور سوئد نیز محدودیت هالی فعالیتی اعمال شده است و افزرایش میزان مبتلایان کمی اوضاع را وخیم تر کرده است. این در حالی است که، قیمت سهام بانک ها در اروپا با کاهش همراه شدند .


 


در سوی دیگر، در بازارهای آسیایی شاخص ها با نوسان مثبت همراه بودند و در این بین شاخص های استرالیا با رشد قیمت سهام صنایع انرژی، خدمات مالی و منابع طبیعی، رشد چشم گیری را به ثبت رساند.


 


به این ترتیب شاخص اس اند پی استرالیا توانست رشد ۰.۲ درصدی را به ثبت برساند و در سوی دیگر شاخص نیکی ژاپن با رشد ۰.۴ درصدی همراه شد در حالی که شاخص شانگهای چین هم ۰.۳ درصد مثبت شد