13:11 | دوشنبه 24 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
مصوبات قبلی آزادسازی قیمت شکر لغو شد / اعلام قیمت هرکیلو فله و بسته بندی

1399/08/26 13:28

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان :

مصوبات قبلی آزادسازی قیمت شکر لغو شد / اعلام قیمت هرکیلو فله و بسته بندی

نماد برتر- مدیرکل سازمان حمایت مصرف‌کنندگان از لغو مصوبه آزادسازی قیمت شکر خبر داد و قیمت فروش هر کیلو شکر فله درب کارخانه و شکر بسته‌بندی را ۶۶۵۰ و ۸۷۰۰ تومان اعلام کرد .

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر، علیرضا رستمی درباره آخرین تصمیمات اتخاذشده برای قیمت شکر گفت: طبق مصوبه جدید ستاد تنظیم بازار،  حداکثر نرخ فروش هر کیلوگرم شکر فله درب کارخانه برای تمام مصارف ۶۶۵۰ تومان و قیمت مصرف‌کننده شکر بسته‌بندی یک کیلوگرمی ۸۷۰۰ تومان تعیین شده و تمام مصوبات قبلی مبنی بر آزاد سازی قیمت این محصول فاقد اعتبار است.



وی افزود: در خصوص پرداخت یارانه ۵۰۰ تومانی به ازای هر کیلو شکر از سوی دولت به کارخانجات که در مصوبه قبلی ذکر شده بود، مطالبات کارخانجات شکر از دولت بابت یارانه مصرف‌کننده سنوات قبل نیز از محل مابه‌التفاوت واردات، تامین و جبران خواهد شد.



بر اساس این گزارش، کمتر از یک هفته ستاد تنظیم بازار دو تصمیم متناقض برای قیمت شکر اتخاذ کرده است که به نظر می‌رسد، سیاست‌گذار نسبت به آزادسازی قیمت کالاهایی که تاکنون به صورت دستوری قیمت گذاری می‌شد،تردید دارد. صدور مصوبات و دستورالعمل‌های متناقض منجر به برهم‌خوردن نظم تولید و نظم بازار می‌شود. در واقع به غیر از آنکه این نوع تصمیمات بیان‌گر نوعی تناقض گویی در عرصه سیاست‌گذاری است، تولیدکنندگان و تجار را هم در تصمیمات دچار سردرگمی می‌کند.