09:27 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
افزایش نرخ سود شایعه است / برنامه بانکها در حمایت از بورس / عوامل افزایش دلار

1399/08/22 17:17

رییس کل بانک مرکزی در جلسه با با مدیران عامل :

افزایش نرخ سود شایعه است / برنامه بانکها در حمایت از بورس / عوامل افزایش دلار

نماد برتر- رییس کل بانک مرکزی با اعلام عوامل مهم افزایش دلار ، شایعه افزایش نرخ سود بانکی را تکذیب کرد و گفت : بانک ها از سایر ظرفیت ها در حمایت از بورس استفاده خواهند کرد.


به گزارش نماد برتر، عبدالناصر همتی در نشست دوره ای با مدیران عامل بانک ها با اشاره به ابلاغ دستورالعمل شفاف سازی تراکنش های بانکی با هدف کنترل و رصد تراکنش های ریالی، گفت: نظام پولی و ارزی از طرف متخلفین تراکنشی ، صدمه دیده و عملکرد مثبت بانک ها در حمایت از تولید و رشد اقتصادی با عدم رعایت ضوابط مبارزه با پولشویی زیرسوال می رود.



وی افزود: معاملات شبانه و فردایی شبکه های گسترده سازماندهی شده و ایجاد انتظارات واهی از عوامل مهم افزایش نرخ است و رعایت ضوابط مبارزه با پولشویی و جلوگیری از تراکنش‌های غیرمجاز بانکی از طریق همکاری بانک ها و نهاد های امنیتی و اطلاعاتی ، التهاب بازار ارز را از سفته بازان می گیرد.



همتی با تاکید بر لزوم رعایت نرخ های‌ سود بانکی مصوب شورای پول و اعتبار توسط بانک ها ، ادامه داد: بانک مرکزی برنامه ای برای افزایش نرخ سود بانکی ندارد و نوسانات بازار سرمایه با کاهش یا افزایش جزئی نرخ سود سپرده ها ارتباطی ندارد. در این میان بانک ها  از سایر ظرفیت ها در حمایت از بازار سرمایه استفاده خواهند کرد.