18:55 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day
احراز هویت پیامکی معاملات آنلاین از نیمه آذر هنوز قطعی نیست / دو دلیل

1399/08/19 11:27

رئیس مرکز نظارت برامنیت اطلاعات خبر داد:

احراز هویت پیامکی معاملات آنلاین از نیمه آذر هنوز قطعی نیست / دو دلیل

نماد برتر- رئیس مرکز نظارت برامنیت اطلاعات بازارسرمایه با اعلام دو دلیل احراز هویت پیامکی ورود به سامانه‌ معاملات آنلاین، گفت: اجرای این تصمیم از نیمه آذر هنوز قطعی نیست و باید منتظر ابلاغ سازمان بورس بود.


به گزارش نماد برتر، حامد سنجری درباره اجباری شدن احراز هویت دو عاملی برای ورود سهامداران به سامانه‌های معاملات برخط گفت: این تصمیم طبق مصوبه سال گذشته هیات مدیره سازمان بورس بوده و طبق برآورد اولیه، قرار است از نیمه آذر اجرا شود اما هنوز قطعیت ندارد و باید منتظر تصمیم نهایی و ابلاغیه بود.



وی ادامه داد: هم اکنون این امکان در سامانه‌های معاملات فراهم و به صورت اختیاری است و معامله گران در صورت تمایل می توانند با فعال سازی رمز پویا، نسبت به دریافت کد محرمانه ورود به کارتابل معاملات اقدام کنند.



این مقام مسئول در پاسخ به این سئوال که علت اتخاذ چنین تصمیمی چه بود به بورس پرس توضیح داد: علت اصلی چنین تصمیمی ، ارتقا امنیت معاملات آنلاین است که در شرایط فعلی ، وضعیت مناسبی ندارد. عامل دوم هم افزایش شکایت سهامدارانی است که مدیریت خرید و فروش سهام و دارایی ها را به دیگران داده و متضرر شده اند.



سنجری افزود: بنابراین با هدف کاهش این نوع شکایت ها و افزایش امنیت معاملات ، چنین تصمیمی گرفته شده اما باید منتظر تصمیم نهایی سازمان بورس و اطلاعیه رسمی بود. 



براساس این گزارش، در حالی برخی سهامداران نسبت به اجرای این تصمیم معترض شده اند که سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد : احراز هویت چندعاملی برای ورود به سامانه‌های معاملات برخط در حال بررسی بوده و مصوبات هیات مدیره سازمان بورس از طریق اعضا یا دبیر هیات مدیره (معاون اجرایی )  اطلاع رسانی خواهد شد.