13:59 | جمعه 28 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
رشد زرد زیبنده در پی ورود آبی ها به کاخ سفید

1399/08/18 11:50

مروری بر روند بازارهای جهانی:

رشد زرد زیبنده در پی ورود آبی ها به کاخ سفید

نماد برتر- با افت ارزش دلار، شاهد رشد قیمت طلا تا محدوده ۱۹۵۰ دلار بودیم تا این فلز ارزشمند معاملات هفتگی خود را با رشد ۳.۹ درصدی به پایان برساند.


به گزارش نماد برتر، بازار نفت در هفته‌ای که گذشت شاهد رشد ۵.۳ درصدی هر بشکه نفت برنت و ثبت قیمت ۳۹.۴۵ دلاری بودیم.کمبود تقاضا بر بازار نفت سنگینی می کند و ریسک سقوط قیمت نفت همچنان وجود دارد اگرچه کشورهای تولیدکننده نفت از جمله اوپک پلاس تمام تلاششان را معطوف به جلوگیری از سقوط قیمت نفت کرده اند.



بر این اساس، قیمت نفت برنت که در ابتدای هفته با اعمال محدودیت های قرنطینه ای توسط تعداد زیادی از کشورهای اروپایی، تا محدوده ۳۷ دلار افت کرده بود مجدداً با خبرهایی مبنی بر توافق احتمالی در راستای پایبندی به کاهش تولید توسط اعضای اوپک پلاس، افت خود را جبران کرد و تا ۴۱ دلار هم افزایش پیدا کرد. تعداد دکل های فعال نفتی آمریکا در هفته گذشته نیز ۵ حلقه افزایش پیدا کرد و به ۲۲۶ دکل رسید که عامل فشاری بر قیمت نفت در معاملات روز جمعه رسید.



سنگ آهن با افزایش محدودیت‌های زیست محیطی شرایط بهتری را تجربه می‌کند. متوسط  قیمت معاملات سنگ‌آهن در هفته گذشته ۱۱۷ دلار ثبت شد. در حال حاضر اخبار حاکی از آن است که  فولادسازان سعی در خرید بیشتر سنگ آهن برای افزایش موجودی انبارهای خود دارند.



قیمت جهانی مس با تضعیف دلار، رشد هفتگی ۳.۵ درصدی را ثبت کرد. جدا از داستان دلار، یکی از محرکهای قیمت مس اقدام دولت چین در ممنوعیت واردات کنسانتره مس از استرالیا بود که بر روند قیمت مس تاثیر مثبت گذاشت. متال بولتن نیز پیش بینی کرده است که قیمت مس در ماه نوامبر پتانسیل رشد تا محدوده هفت هزار و ۱۳۰  را دارد. بهای این فلز در آخرین معاملات هفتگی به ۶ هزار و ۹۴۹ دلار در هر تن رسید.