10:46 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day
تهران در وضعیت خطرناکی قرار دارد/ مراجعه غیرضروری به بیمارستان ممنوع

1399/08/17 08:44

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا:

تهران در وضعیت خطرناکی قرار دارد/ مراجعه غیرضروری به بیمارستان ممنوع

نماد برتر- فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران گفت: پایتخت در وضعیت خطرناکی قرار دارد و اگر شرایط به همین صورت ادامه پیدا کند با نارسایی‌های درمانی زیادی روبرو خواهیم شد.


به گزارش نماد برتر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا زالی درباره وضعیت شیوع بیماری کرونا در تهران گفت: کماکان در شهر تهران با کمک و همراهی دانشگاه‌های علوم پزشکی، مراکز درمانیِ درحال توسعه در حال افزایش بخش‌های جدیدی به بیمارستان‌ها هستیم که در شرایط و زمان بستری بیماران کرونایی با کمبود ظرفیت تخت‌ها روبرو نشویم.



وی ادامه داد: طی یک هفته اخیر تعدادی از بخش‌های عادی بیمارستان‌ها به بخش‌های ویژه کرونایی تبدیل شده‌اند. البته باید بدانید اگر افراد شیوه‌نامه‌های بهداشتی مدنظر را به‌خوبی رعایت نکنند حتما با پر شدن بی‌وقفه تخت‌ها روبرو خواهیم شد. تهران در وضعیت خطرناکی قرار دارد و اگر  شرایط به همین صورت ادامه پیدا کند با نارسایی‌های درمانی زیادی  روبرو خواهیم شد.



زالی افزود: تنها راه بسته شدن ورودی‌ بیمارستان‌ها است. امروزه با افزایش ظرفیت‌های جدید و تغییراتی در بخش‌های مختلف مراکز درمانی توانستیم تا حدودی ظرفیت‌های لازم را جبران کنیم. معضل شیوع کرونا به خودی خود قابل حل نخواهد بود بلکه نیازمند همکاری تمام افراد جامعه است و باید از مراجعه غیرضروری به بیمارستان جلوگیری کرد.