22:51 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day
بارش برف و باران در ۱۰ استان و کاهش ۷ درجه‌ای دما در برخی مناطق

1399/08/16 23:30

بارش برف و باران در ۱۰ استان و کاهش ۷ درجه‌ای دما در برخی مناطق

نماد برتر- سازمان هواشناسی از آغاز بارش برف و باران در ۱۰ استان و کاهش ۳ تا ۷ درجه‌ای دما در برخی مناطق طی ۵ روز آینده خبر داد.


به گزارش نماد برتر، سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز سامانه بارشی در مناطقی از شمال غرب فعال است و از فردا با نفوذ به غرب، جنوب غرب و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران باعث بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد در این مناطق می‌شود.



از بعدازظهر فردا با نفوذ جریانات سرد به سواحل شمالی خزر و با کاهش 3 تا 5 درجه‌ای دما، بارش ها آغاز و با شدت بیشتری در مناطقی از کردستان، کرمانشاه و گیلان تا یکشنبه ادامه خواهد داشت که در ارتفاعات البرز مرکزی به صورت برف است.



در مناطقی از گلستان و خراسان شمالی نیز بارش‌های پراکنده پیش بینی شده که در گیلان و غرب مازندران شدیدتر خوهد بود. طی یکشنبه و دوشنبه در شمال شرق و شرق وزش باد شدید و کاهش دمای 5 تا 7 درجه‌ای پیش بینی شده است.



روز دوشنبه با کاهش بارش ها در نوار شمالی،فعالیت سامانه بارشی در نوار غربی و با شدت بیشتری در لرستان و جنوب ایلام ادامه می یابد و سه شنبه گستره فعالیت این سامانه، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران را نیز فرا خواهد گرفت.