12:57 | يكشنبه 23 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
پیش بینی بازار سهام بعداز انتخابات آمریکا / اصلاح قیمت ۵۰ درصدی ۵۰۰ شرکت

1399/07/24 13:10

کارگزار بورس مطرح کرد:

پیش بینی بازار سهام بعداز انتخابات آمریکا / اصلاح قیمت ۵۰ درصدی ۵۰۰ شرکت

نماد برتر- کارگزار بورس با اعلام اصلاح قیمت ۳۰ تا ۵۰ درصدی ۵۰۰ شرکت در سه ماه ، اثر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر بازار سهام را ناچیز پیش بینی کرد.


به گزارش نماد برتر، فردین آقابزرگی مدیرعامل کارگزاری بانک رفاه با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: بازارهای مالی همه کشورهای دنیا از انتخابات و اتفاقات سیاسی سایر کشورها تاثیر می پذیرد. البته در مقطع کنونی این تاثیرپذیری در ایران بیشتر جنبه روانی و تاثیرات ناملموس اقتصادی دارد.



وی ادامه داد: دلیل این موضوع این است که اقتصاد ایران در سه دهه گذشته از این مسائل زیاد دیده و به دلیل عدم ارتباط و مراودات مالی با دنیا و مخصوصاً کشورهای غربی از تاثیر پذیری زیاد مصون است.



این کارگزار با تاکید بر اینکه بازار سرمایه در مقطعی بصورت خودانتظام اصلاح قیمت داشت، افزود: در چند ماه گذشته بیش از ۵۰۰ سهم بورسی بین ۳۰ تا ۵۰ درصد اصلاح قیمت داشتند بنابراین تاثیر روانی انتخابات آمریکا در این بازار چشمگیر نخواهد بود.



آقابزرگی گفت : بنابراین درحال حاضر جای نگرانی و تردید در مورد ثبات بازار نیست و شاخص بعد از این هم با شیب ملایم حرکت می کند. البته این روند نسبت به چهار ماه نخست سال، ملایم و منطقی تر است و حرکت نقدینگی به سمت این بازار خواهد بود.