03:20 | يكشنبه 8 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day
حمایت وزیر راه از عرضه املاک در بورس کالا / پذیره نویسی اوراق سلف

1399/07/23 09:46

حمایت وزیر راه از عرضه املاک در بورس کالا / پذیره نویسی اوراق سلف

نماد برتر- وزیر راه با اعلام حمایت از عرضه املاک در بورس کالا و نتایج مثبت این رویداد از پذیره نویسی اوراق سلف موازی استاندارد در آینده ایی نزدیک خبر داد.


به گزارش نماد برتر، محمد اسلامی در خصوص عرضه املاک در بورس کالا گفت: برای حل چالش های حوزه مسکن از ظرفیت های بازار سرمایه و ابزارهای مختلف چون اوراق سلف موازی استاندارد، انتشار اوراق خرید دین مصالح ساختمانی، صندوق‌های املاک و مستغلات، بازار تهاتری ملک و راه اندازی تابلوی مصالح استفاده و بزودی اوراق سلف موازی استاندارد عملیاتی می شود .



وی افزود: با رونق معاملات املاک در بورس، دامنه قیمت مناسب شکل می گیرد و کلیه امور در خصوص بررسی اصالت و مقبولیت ملک نیز حاصل می شود. این اتفاق باعث خروج از شرایط لجام گسیخته کنونی خواهد شد و مردم بزودی نتیجه مثبت این اقدام را خواهند دید.



این مقام مسئول ادامه داد: از مزایای اوراق سلف موازی استاندارد مسکن می توان به امکان تأمین مالی برای فعالان ساخت‌ و ساز و اطمینان از فروش، امکان خرید مسکن پیش از ساخت در بازار رسمی برای خانوارها، دسترسی به انجام معاملات از سراسر کشور، امکان سرمایه‌گذاری به‌صورت متری در مسکن و تضمین اجرای تعهدات سازندگان توسط بورس کالا اشاره کرد



اسلامی ادامه داد: خرید مسکن پیش از ساخت در بازار رسمی و امکان خرید متراژهای متفاوت از واحدهای مسکونی، ریسک افزایش قیمت مسکن برای افرادی که توان خرید واحد مسکونی کامل را ندارند، پوشش خواهد داد.



وی افزود: ازجمله مزایای انتشار اوراق برای سازندگان، تأمین مالی طرح ها و اطمینان از فروش واحدهای در دست تولید است و به نظر می‌رسد جذابیت کافی برای ورود به این بازار وجود دارد.ورود املاک به بورس می تواند به مبنای قیمتی مناسب و مورد استناد برای مردم تبدیل شود.