10:42 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day
تولیدکنندگان لوزام خانگی خواهان خروج از قیمت گذاری دستوری شدند

1399/07/22 09:59

دبیر انجمن:

تولیدکنندگان لوزام خانگی خواهان خروج از قیمت گذاری دستوری شدند

نماد برتر- دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی با اعلام گرانی ۱۵۴، ۲۱۲ و ۱۱۷درصدی آلومینیوم ، فولاد و مس در برابر رشد ۲۵ درصد محصولات خانگی، خواهان افزایش قیمت و خروج از قیمت گذاری دستوری شد.


به گزارش نماد برتر،  عباس هاشمی با اشاره به گرانی ۱۵۴ ، ۲۱۲ و ۱۱۷درصدی آلومینیوم ، فولاد و مس ، درباره شرایط شرکت های تولیدکننده لوازم خانگی به ایسنا گفت: تولیدکنندگان لوازم خانگی در خرداد سال جاری مجاز به افزایش قیمت حدود ۲۵ درصدی شدند اما با توجه به قیمت های فعلی یورو ، میانگین نرخ ارز این صنعت نسبت به سال گذشته ۱۶۳ درصد افزایش یافته است.



وی افزود: برای مثال در بخش آبگرمکن و پکیج اگر براساس افزایش قیمت مواد اولیه قیمت گذاری کرده بودیم باید در مهر این دو محصول ۱۳۴ و ۱۵۸ درصد افزایش قیمت لحاظ می شد که پنج تا شش برابر قیمت سازمان حمایت است.



این مقام مسئول ادامه داد: با در نظر گرفتن این شرایط، تعیین قیمت دستوری محصولات لوازم خانگی امکان‌پذیر نیست و ورود سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار، موضوعیت ندارد و در صورت ادامه اعلام قیمت‌های دستوری ، امکان ادامه تولید لوازم خانگی نخواهد بود.



هاشمی تاکیدکرد: بنابراین درخواست می شود رویه های صنایع فولاد و خودرو به صورت منطقی در صنعت لوازم خانگی هم تسری یابد. چرا که طبق مصوبه سال ۹۷ ستاد تنظیم بازار صرفا ۲۵ محصولی که از ارز دولتی استفاده می‌کنند مشمول قیمت گذاری هستند. بنابراین تولیدکنندگان معتقدند باید قیمت محصولات افزایش یابد  .



وی بیان کرد: گرانی بازار هم ربطی به این صنعت ندارد. چون در اثر اشتباهات استراتژیک سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار، تولیدکننده و مصرف‌کننده ضرر می‌کنند و افرادی به صورت غیرقانونی سود می‌برند.