04:09 | شنبه 9 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day
نیروکلر دست پر به مجمع می‌رود

1399/07/21 10:32

قابل توجه سهامداران «شکلر»؛

نیروکلر دست پر به مجمع می‌رود

نماد برتر- رشد 44 درصدی سودآوری در سال مالی 99 موجب شده تا دست سهامداران در تقسیم سود مناسب باز باشد اما...


به گزارش نماد برتر، شرکت نیروکلر سال مالی منتهی به مرداد ماه دارد و حال صورت‌های مالی دوره 12 ماهه سال مالی 99 را منتشر کرد و خبر از رشد 44 درصدی سودآوری دارد.



بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی نشده، این شرکت توانسته 900 میلیارد ریال سود خالص کسب کند که به ازای هر سهم 1801 ریال می‌شود.



درآمدهای عملیاتی شرکت نیروکلر طی این سال افزایش 20 درصدی به خود دید که در این مسیر، افزایش 8 هزار تنی مقدار فروش در کنار رشد قابل توجه نرخ‌ها اثرگذار بود.



افزایش صادرات شرکت به‌دلیل رقابت‌های داخلی و جلوگیری از کاهش قیمت‌ها یکی از راهکارهای کاهش ریسک‌های اقتصادی است.



«شکلر» در سال مالی منتهی به مرداد 99 جهت امور 589 میلیون ریال تسهیلات از بانک‌های، ملت کشاورزی و سینا با نرخ 18 درصد اخذ و مبلغ 440 میلیارد ریال تسویه شده است و اقساط تسهیلات قبلی بانك ملت و کشاورزی و سینا كه در دوره مالی قبل دریافت شده بود در سررسیدهای مقرر پرداخت شده است. شرکت در جهت ادامه فعالیت خود در سال مالی جاری نیز بنا به ضرورت از تسهیلات سرمایه در گردش استفاده خواهد نمود.





اتمام طرح‌های توسعه اسید کلریدریک با هدف افزایش ظرفیت واحد از ۷۵ تن به ۱۵۰ تن در روز و طرح آب ژاول با هدف افزایش ظرفیت واحد از ۶۰ تن به ۹۰ تن در روز جزو برنامه‌های آتی «شکلر» به شمار می‌رود.



نکته قابل توجه برای سهامداران «شکلر» این است که مجمع عمومی‌عادی سالیانه در پنجمین روز آبان ماه برگزار خواهد شد و با توجه به سود انباشته دو برابری نسبت به سرمایه، انتظار می‌رود درصد قابل توجهی از سود محقق شده بین سهامداران تقسیم شود.