12:01 | چهارشنبه 13 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day
عدم صدور مجوز افزایش سرمایه ۲۹۶ درصدی و استعفای مدیرعامل

1399/07/21 10:22

شرکت آینده سازان بهشت پارس خبر داد:

عدم صدور مجوز افزایش سرمایه ۲۹۶ درصدی و استعفای مدیرعامل

نماد برتر- شرکت آینده سازان بهشت پارس از عدم صدور مجوز افزایش سرمایه ۲۹۶ درصدی، استعفای مدیرعامل و طرح مشارکت برای ایجاد شرکت بین المللی توسعه گردشگری خبر داد .


به گزارش نماد برتر، شرکت آینده سازان بهشت پارس که در بازارپایه زرد فرابورس حضور دارد از عدم صدور مجوز افزایش سرمایه 296 درصدی به بهانه دعوی حقوقی بانک ملی ، استعفای مدیرعامل و طرح مشارکت برای ایجاد شرکت بین المللی توسعه گردشگری خبر داد و برای دو روز کاری با توقف نماد روبرو شد.



براین اساس، میثم طهماسب زاده بائی مدیر اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار سرمایه‌ای سازمان بورس طی نامه‌ای به مدیرعامل "آینده" اعلام کرد: بازگشت به درخواست صدور مجوز افزایش سرمایه این شرکت از ۴۱.۷ به ۱۶۵.۲ میلیارد تومان از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها به منظور اصلاح ساختار مالی، درخواست شرکت در کمیته عرضه اوراق بهادار این سازمان مطرح و بر اساس تصمیمات کمیته مزبور اعلام نظر نهایی این سازمان در خصوص انجام افزایش سرمایه شرکت منوط به تعیین تکلیف قطعی دعوای حقوقی در خصوص تسهیلات سررسید گذشته مندرج در صورت های مالی است. همچنین مقتضی است در خصوص عدم وجود درآمد عملیاتی در سال های گذشته و برنامه جهت رسیدن به درآمد عملیاتی توضیحات کافی ارائه شود.



جلسه هیات مدیره شرکت آینده سازان بهشت پارس ۲۰ مهر در محل شرکت با حضور ۱۰۰ درصد اعضا برگزار شد. گزارش مدیر عامل مبنی بر عدم صدور مجوز افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی به بهانه تکلیف تعیین تکلیف بدهی بانک ملی قرائت و اعضا به شرح ذیل مبادرت به تصمیم‌گیری کردند که با نظر ۱۰۰ درصد اعضا مقرر شد مصوبات جهت اطلاع رسانی به سهامداران بر روی سامانه کدال قرار گیرد.



۱. عابدینی در خصوص عدم صدور مجوز افزایش سرمایه در حالی که این حق از نظر قانونی برای سهامداران جزء حقوق مکتسبه بوده و سازمان بورس حق ندارد از اصلاحات مالی شرکت جلوگیری به عمل آورد، ابراز نارضایتی کرد.



قبلاً نیز به بهانه‌های مختلف مجوزهای افزایش سرمایه صادر نشده و همچنین تکرار بستن نماد در مقاطع مختلف بیانگر آن است که گویا سازمان بورس مجدانه به دنبال تضییع حق سهامداران است لذا با ابراز خستگی از ناملایمت های مجموعه اقتصادی دولت مراتب ناراحتی را ابراز داشته و استعفا را به هیات مدیره تقدیم کرد و لیکن هیأت مدیره تا روز برگزاری مجمع عادی بطور فوق‌العاده با این استعفا مخالفت کرد.



۲. کلیه اعضای هیات مدیره با تمام قوا و به منظور تحقق خواسته‌های سهامداران و مجموعه مدیریتی و بهره‌برداری از ۱۰۰ درصد ظرفیت پایانه صادراتی گل و گیاه و محصولات کشاورزی برای تامین مالی پروژه موافقت کردند تا زمین های روبروی پایانه به مساحت جمعاً ۱۹ هکتار را به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان به شرکت توسعه میادین میوه و تره بار بهشت پارس واگذار کرده و بر این اساس سود حاصل از آن در صورت های مالی شرکت به عنوان سود غیر عملیاتی منظور و در مقابل به عنوان مشارکت در طرح‌های توسعه گردشگری که یکی از موضوع های شرکت توسعه میادین است، ثبت شود.



۳. این مصوبه دارای اثرات مالی برای شرکت آینده سازان بهشت پارس است که به پیوست این مصوبه بوده و ۱۰۰ درصد اعضاء پس از بررسی کلیات آن را به تصویب رساندند.