14:24 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
روستاییان از پربازده ترین سهم دو ماهه بورس طرح دعوی کردند + توضیحات شرکت

1399/07/21 08:27

روستاییان از پربازده ترین سهم دو ماهه بورس طرح دعوی کردند + توضیحات شرکت

نماد برتر- شرکت معدنی دماوند که یکی از پربازده ترین سهام دوران رکود چند ماه اخیر است از طرح دعوی اهای روستا برای فعالیت غیر اصولی معدن و کارخانه سرب خبر داد .


به گزارش نماد برتر، شرکت معدنی دماوند که یکی از پربازده ترین سهام دوران رکود چند ماه اخیر است ( با رشد قیمت بازدهی 128 درصدی ( از 6800 تومان 28 تیر به 15654 تومان دیروز ) از طرح دعوی برای فعالیت غیر اصولی معدن و کارخانه سرب دونا و ایجاد مشکل در روند خبر داد و با توقف نماد، آماده بازگشایی برای دوشنبه شد.



براین اساس، جواد خلیلی مدیرعامل "کدما" اعلام کرد: ماه جاری عده‌ای از اهالی روستای مجاور معدن سرب دونا ، راه تردد از روستا به کارخانه را مسدود کرده اند. همچنین ۶ مهرماه از شرکت معدنی دماوند و مدیریت شرکت توسط شورای اسلامی روستا مبنی بر فعالیت غیر اصولی، عدم رعایت مقررات زیست محیطی، انباشت پسماند و ایجاد آلودگی صنعتی توسط کارخانه فعال سرب دونا شکایت شده و درخواست توقف تولید از مجتمع دادسرای انقلاب استان را کردند که برابر شکایت به عمل آمده در ۱۲ مهر با مراجعه به پاسگاه منطقه و صورت جلسه مبنی بر اخلال در کارخانه توسط اهالی مراتب پیگیری شد.



همچنین در فرآیند اعتراض اهالی، شرکت از طریق پاسگاه منطقه و هماهنگی با دادسرای شهرستان نور از دادستان دادسرا به بازگشایی راه اخذ و مقام حاکم دستور به بازگشایی راه کارخانه را صادر و رهنمود کردند اهالی روستا جهت احقاق حق به مراجع قضایی مراجعه کنند و از این طریق ادعای علیه معدن و کارخانه را تا حصول نتیجه در راستای ادعای مطروحه پیگیری کنند.



مراتب از طریق دادگاه علیه شرکت و مدیریت بوسیله نماینده شورای اسلامی (وکیل) در حال پیگیری است و شرکت از طریق وکیل حقوقی و مذاکرات در حال بررسی انتظارات شورای روستا است. لذا با توجه به ریسک تداوم فعالیت کارخانه مراتب به استحضار ذی‌نفعان می‌رسد.