16:50 | شنبه 15 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
افزایش قیمت مس در پی اعتصاب کارگران شیلی

1399/07/20 14:36

افزایش قیمت مس در پی اعتصاب کارگران شیلی

نماد برتر- افت قیمت مس در بازارهای جهانی در هفته گذشته در حالی رقم خورد که موجودی مس در بورس فلزات لندن تقریبا به دو برابر رسید و مابین ۳ تا ۴ روز حدود ۹۰ هزار تن به موجودی مس در این بازار افزوده شد.


به گزارش نماد برتر، افزایش موجودی مس در بازارهای جهانی، موجب شد که قیمت فلز سرخ اندکی با کاهش همراه شود. اما آخر هفته بحث رد شدن قرارداد های کارگری مطرح شد و این مسئله قیمت مس را با افزایش همراه کرد.



بر اساس این گزارش، کشور شیلی، به عنوان بزرگ ترین تولید کننده مس یکی از پرتنش ترین کشورها با قشر کارگر معدن است و این مسئله نگرانی ها را نسبت به افزایش درگیری میان دولت شیلی و کارگران بیشتر کرد.



این در حالی است که، معدن کاندلاریا که یک معدن در شیلی است، با مشکلات عدیده ای در زمینه قراردادهای خود رو به رو شده است که می تواند تهدیدی بزرگ برای صنعت مس این کشور باشد.



از سوی دیگر، معدن اسکوندیدا که بزرگ ترین معدن مس دنیا نامیده می شود و در کشور شیلی قرار دارد نیز دچار مشکلاتی در زمینه قرادادهای کارگری شده است و به نظر می رسد فرضیه اعتصاب کارگری تا روزهای آینده به وقوع بپیوندد .



به همین ترتیب، قیمت مس در بازارهای جهانی در پی تنش های ایجاد شده با افزایش همراه شده است و هر تن فلز سرخ به قیمت شش هزار و ۷۴۰ دلار معامله شده است. به این ترتیب، نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته گذشته بیش از ۲۰۰ دلار افزایش قیمت داشته است.



در بازار آلومینیوم هم، قیمت این کالا با رشد همراه بوده است که عمده دلیل آن کاهش میزان موجودی انبارها در لندن گزارش شده است . به این ترتیب ، قیمت هر تن آلومینیوم به یک هزار و ۸۰۵ دلار دست به دست شده است.