11:02 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
میلیاردرهای جهان در اوج شیوع کرونا رکورد ۱۰.۲ تریلیون دلاری زدند !

1399/07/17 11:01

میلیاردرهای جهان در اوج شیوع کرونا رکورد ۱۰.۲ تریلیون دلاری زدند !

نماد برتر- طبق اعلام بانک سوئیسی، ثروت میلیاردرهای جهان در اوج کرونا به رکورد بی سابقه ۱۰.۲ تریلیون دلار رسیده و مالک آمازون و موسس تسلا حدود ۷۴ و ۷۶ میلیارد دلار به ثروت افزوده اند.


به گزارش نماد برتر به نقل از بی بی سی، بانک بانک سوئیسی یوبی‌اس اعلام کرد: ثروت میلیاردرهای جهان در دوران اوج همه‌گیری ویروس کرونا رشد چشمگیری داشته است.در سه ماهه بهار، دارایی ابرپولدارهای جهان بیش از یک‌چهارم (۲۷.۵ درصد) افزایش داشته و به رکورد ۱۰.۲ تریلیون دلار رسیده است.



بر اساس این گزارش، میلیاردرها بیش از همه از احیای بازارهای سهام بعد از اعلام بسته‌های مشوق دولت‌ها سود کرده‌اند و از رکورد ۸.۹ میلیارد دلاری  ۲۰۱۷ فراتر رفته وتعداد ثروتمندان نیز با کمی افزایش به ۲۱۸۹ نفر رسیده است.



جف بزوس با حدود ۱۹۰ میلیارد دلار از ابتدای ۲۰۲۰ حدود ۷۴ میلیارد دلار به ثروت افزوده است.این رکورد در حالی ثبت شده که در این دوره میلیون‌ها نفر به دلیل شیوع کرونا و تعطیل شدن کسب و کارها شغل را از دست دادند و به دنبال گرفتن کمک‌های دولتی برای امرار معاش بودند.



اقبال بی‌سابقه مصرف‌کنندگان به سفارش آنلاین در دوران همه‌گیری ویروس دلیل اصلی افزایش قیمت سهام آمازون بود.



طی این مدت، ایلان ماسک نیز بیشترین افزایش ثروت را داشته و دارایی‌ وی با جهش ۷۶ میلیارد دلاری به ۱۰۳ میلیارد رسیده است.



موسسه خیریه آکسفام نیز پیش از شیوع کرونا گزارش داد که ثروت حدود ۲۱۵۰ میلیاردر از مجموع دارایی‌های شصت درصد جمعیت جهان (۴.۶ میلیارد نفر) بیشتر است.