08:39 | شنبه 22 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
سنیگال مثبت وزیر به بورس : عرضه بزرگترین پالایشگاه + سهام سه بانک در دارا سوم

1399/07/16 11:57

سنیگال مثبت وزیر به بورس : عرضه بزرگترین پالایشگاه + سهام سه بانک در دارا سوم

نماد برتر- وزیر اقتصاد با اشاره به حمایت دولت از بورس از طریق بازارگردانی، انتشار اوراق اختیار فروش تبعی و خرید سهام خزانه از عرضه اولیه بزرگترین پالایشگاه و پذیره نویسی سهام سه بانک در دارا سوم خبر داد.


به گزارش نماد برتر، فرهاد دژپسند در حاشیه جلسه هیات دولت در خصوص حمایتی که دولت از بازار سرمایه دارد، گفت: این حمایت بنیادین و با مدرن سازی و افزایش عمق بورس صورت می گیرد. به عنوان مثال یکی از حلقه های مفقودی بورس ایران این بوده که بازارگردانی توسط بنگاه ها بطور جدی مورد توجه نبوده است.



وی افزود: طبق مصوبه شورای عالی بورس، مقرر شد تمام شرکت ها یا خود بازارگردانی سهام را انجام داده یا بازارگردان حرفه ای داشته باشند. در انتشار اوراق اختیار فروش اوراق تبعی نیز سهامدار در می یابد شرکتی که سهام آن را خریداری کرده در 6، 9 یا 12 ماه آینده قیمت سهم را با نرخ مشخصی تنظیم می کند. در خرید سهام خزانه هم به همین صورت است و این تصمیمات به حاکم شدن ثبات در بازار خیلی کمک می کنند.



دژپسند با اشاره به عرضه اولیه سهام پالایشگاه ستاره خلیج فارس (بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان) در بورس ، ادامه داد: باقی مانده سهام دولت در سه بانک ملت، تجارت و صادرات از طریق دارا سوم عرضه خواهد شد و تا ضمن تنوع بخشی ابزار و محصولات برای سهامداران ، ادامه این اقدامات به ثبات بازار سرمایه کمک کند.