19:52 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day
شرایط و زمان عرضه بلوکی ۵ و ۱۱.۷۵ درصدی سهام دو شرکت بورسی

1399/07/15 08:30

شرایط و زمان عرضه بلوکی ۵ و ۱۱.۷۵ درصدی سهام دو شرکت بورسی

نماد برتر- شرایط و زمان عرضه بلوکی ۵ و ۱۱.۷۵ درصدی سهام داروسازی زهراوی و سرمایه گذاری مسکن بطور عمده و نقد یا شرایطی در بورس تهران اعلام شد.


به گزارش نماد برتر، بلوک 5 و 11.75 درصدی سهام دو شرکت داروسازی زهراوی و سرمایه گذاری مسکن با شرایط اعلامی بطور عمده و نقد یا شرایطی به فروش می رسد.



براین اساس، شرکت داروسازی حکیم در نظر دارد بلوک 5 درصدی سهام داروسازی زهراوی را بطور یکجا و نقد در بازار دوم معاملات بورس به فروش برساند.



به این ترتیب، مقرر شده 125 میلیون و 200 هزار سهم در نماد "دزهراوی" از طریق کارگزاری نواندیشان بازار سرمایه روز سه شنبه 22 مهر ماه عرضه شود.در این واگذاری قیمت پایه هر سهم 1500 تومان و قیمت پایه کل 187.8 میلیارد تومان تعیین شده است.



کارگزاران خریدار در صورتی مجاز به ورود سفارش خرید به سامانه معاملاتی هستند که 10درصد ارزش سهام مورد معامله بر اساس قیمت پایه را نقداً یا بصورت ضمانتنامه بانکی بدون قید و شرط (به مدت حداقل دو ماه از تاریخ عرضه) از مشتری دریافت کرده و حسب مورد به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز یا ارائه و تاییدیه شرکت مزبور را مبنی بر اخذ تضامین مربوطه به شرکت بورس تهران تحویل دهند.



همچنین سرمایه گذاری توسعه ملی به وکالت از سرمایه گذاری گروه توسعه ملی در نظر دارد بلوک 11.75 درصدی سهام سرمایه گذاری مسکن را بطور یکجا و نقد یا شرایطی در بازار اول معاملات بورس روانه میز فروش کند.



براین اساس، قرار است 646 میلیون و 608 هزار و 627 سهم در نماد "ثمسکن" روز یکشنبه 18 آبان ماه از طریق کارگزاری بانک ملی عرضه شود. در این واگذاری قیمت پایه هر سهم 1153 تومان و قیمت پایه کل 745.5 میلیارد تومان تعیین شده است.



خریدار در صورت تمایل به خرید نقدی موظف است کل مبلغ مورد معامله را طبق مقررات و قوانین بازار اوراق بهادار در موعد مقرر (t+2) پرداخت کند. در صورتی که خریدار تقاضای خرید بصورت نقد و اقساط داشته باشد باید 70 درصد ارزش کل معامله را نقدی حداکثر ظرف مدت 14 روز کاری پس از مشخص شدن برنده مزایده پرداخت و 30 درصد باقی مانده را با اعمال نرخ 20 درصد سالانه در قالب چهار قسمت مساوی با فواصل زمانی 6 ماهه پرداخت کند که تاریخ اولین قسط ۶6 ماه پس از قطعیت معامله در بورس است.