03:49 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day
شرط عبور بی دردسر از پاییز و زمستان سخت / وضعیت ناخوش بیمارستان ها

1399/07/11 23:45

شرط عبور بی دردسر از پاییز و زمستان سخت / وضعیت ناخوش بیمارستان ها

نماد برتر- معاون درمان وزارت بهداشت شرط عبور بی دردسر از پاییز و زمستان را رعایت دستورالعمل ها کرونایی دانست و گفت: میزان فوتی‌ها ارتباط تنگاتنگی با تعطیلی‌ها دارد.


به گزارش نماد برتر، قاسم جان بابایی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به افزایش آمار فوتی‌های روزانه ناشی از کرونا،اعلام کرد: بی تردیدپاییز و زمستان آسوده ای نخواهیم داشت، مگر اینکه مردم دستورالعمل ها را رعایت کنند.اکنون برخی جوان‌ها و حتی افرادی که بیماری زمینه‌ای ندارند جزو فوتی‌های ناشی از این بیماری هستند.



وی افزود: ویروس تغییر ماهیت نداده و قدرت بیماری زایی آن مانند گذشته، قوی است. رعایت نکردن فاصله اجتماعی و مسائل بهداشتی موجب افزایش میزان مرگ و میر شده است.



جان بابایی ادامه داد: میزان فوتی‌ها ارتباط تنگاتنگی با تعطیلی‌ها دارد به طوری که چند روز پس از آن، مراجعان سرپایی، بستری و مرگ و میر افزایش می یابد.



بر اساس این گزارش، جلیل کوهپایه زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز با اعلام اینکه از ۱۷۰ بیمارستان خصوصی و دولتی در تهران، ۱۰۵ مورد درگیر کرونا هستند، گفت: با توجه به افزایش موارد ابتلا، بستری و فوتی ها شرایط خوبی نداریم.