05:41 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day
دستور روحانی به تامین فولاد مورد نیاز خودروسازان به قیمت بورس کالا

1399/07/02 09:15

دستور روحانی به تامین فولاد مورد نیاز خودروسازان به قیمت بورس کالا

نماد برتر- رئیس جمهور با اشاره به ضرورت عرضه محصولات در بورس کالا تاکید کرد و گفت: فولاد مورد نیاز خودروسازان به قیمت بورس کالا تامین شود و وزارت صنعت بر زنجیره تولید، توزیع و قیمت این محصول نظارت کند.


به گزارش نماد برتر،  حسن روحانی در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با اشاره بر لزوم عرضه محصولات تولیدکنندگان در بورس کالا گفت: کلیه محصولات تولیدکنندگان باید در بورس کالا عرضه و فولاد مورد نیاز کارخانجات بزرگ نظیر خودروسازان به قیمت بورس کالا تامین شود. وزارت صنعت موظف است با هماهنگی سایر دستگاه های مرتبط ، زنجیره تولید، توزیع و قیمت فولاد را مدیریت کند.



وی افزود: هدایت و مدیریت نقدینگی اولویت اول اقتصاد بوده و همه بخش‌های دولت از تمامی ظرفیت‌ها برای کنترل تورم و هدایت منابع به سمت تولید استفاده کنند.



رئیس جمهور ادامه داد: تامین ارز برای کالاهای ضروری و معیشتی مردم و مواد اولیه کارخانجات در راستای استمرار جریان تولید بوده که با توجه به اقدامات انجام شده در جهت تحقق اهداف صادراتی و بازگشت ارز حاصل از آن به چرخه اقتصاد، همکاری نزدیک تر با همسایگان و بازارهای هدف صادراتی مورد توجه قرار گرفته است.



روحانی گفت: ایجاد توازن در بودجه، بدون خلق نقدینگی و پولی کردن کسری یکی از سیاست‌های مهم دولت است و با تدابیر اتخاذ شده، خصوصا فروش اوراق خزانه اجازه ندادیم کسری بودجه باعث افزایش نقدینگی و تورم بر جامعه در سال جاری شود.