06:08 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
تعدیل مثبت سود سال مالی ۹۷ در انتظار سهامداران یک هلدینگ ساختمانی

1396/10/13 09:24

تعدیل مثبت سود سال مالی ۹۷ در انتظار سهامداران یک هلدینگ ساختمانی

پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت بین المللی توسعه ساختمان با تشریح از سرگیری عملیات اجرایی ۶ پروژه متوقف شده مجموعه طی سال های گذشته، از تعدیل سود سال مالی منتهی به شهریورماه ۹۷ در آینده ای نزدیک و تحقق سود ۶۰ درصدی شرکت در سه ماهه اول خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری راد، رضا کامرانی - مدیرعامل شرکت بین المللی توسعه ساختمان - در بک نشست خبری با تشریح پروژه‌های در دست اجرای این مجموعه که مراحل نهایی را پشت سر می گذارند، گفت: یکی از معضلات شرکت موضوع ساختار مالی بود که خوشبختانه با تصویب افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی شرکت (از ۳۰۰ به ۶۰۰ میلیارد تومان) در مجمع فوق العاده دوم مردادماه ۱۳۹۶ و نهایی شدن آن در پایان آذرماه این روند بهبود یافت. به طوری که این شرکت توانست به پروژه‌های در دست اجرا که فرصت عرضه در سال گذشته را پیدا نکرده بودند سرعت دهد.

وی با تاکید بر این که «ثاخت» حجم بالایی واحد تجاری و مسکونی آماده دارد که به صورت تدریجی در بازار عرضه خواهد شد، گفت: این در حالی است که پیش بینی می شود از این محل منابع خوبی به مجموعه تزریق شود.

خبر خوش برای سهامداران «ثاخت»

کامرانی با تاکید بر پیش بینی سود سال ۱۳۹۷ شرکت بین المللی توسعه ساختمان و پوشش EPS در سه ماه ابتدایی، اظهار کرد: به دنبال فروش شرکت‌های زیرمجموعه مان از جمله شرکت های آریا عمران پارس و پارس سازه ۶۰ درصد سود سال مالی منتهی به شهریورماه ۱۳۹۷ تحقق یافته است.

وی ادامه داد: در حالی طی دو سال گذشته محصول زیادی برای عرضه به بازار نداشتیم که طبق برنامه ریزی صورت گرفته در نظر داریم سال آینده ۳۰۰ میلیارد تومان محصول آماده در قالب واحد عرضه کنیم.

مدیرعامل شرکت بین‌المللی توسعه ساختمان در واکنش به سوال دیگری مبنی بر اینکه با توجه به تعدیل ۶۰ درصدی سود سال مالی ۱۳۹۷ در سه ماهه ابتدایی سهامداران باید شاهد تعدیل مثبت درآمد هر سهم در آینده نزدیک باشند، گفت: حتما تعدیل مثبت سود برای سال مالی جاری خواهیم داشت که بعد از شناسایی سود در شرکت‌های زیرمجموعه و شرکت‌های تحت مالکیت به اطلاع سهامداران خواهد رسید.

زمان برگزاری مجمع سالانه

مدیرعامل هلدینگ ساختمانی غدیر در خصوص زمان برگزاری مجمع سالانه دوره منتهی به شهریور ۱۳۹۶ هم گفت: بعد از برگزاری مجمع آ. س. پ و مشخص شدن آثار مالی صورت های مالی این شرکت در گزارش های مالی «ثاخت» و ارسال آن به حسابرس تا پیش از پایان دی ماه مجمع سالانه را برگزار خواهیم کرد.

کامرانی در تشریح طرح فروش متری مسکن در بورس کالا اظهار کرد: پیش از این نیز در وزارت مسکن تجربه فروش متری مسکن را شاهد بودیم که چندان موفق نبود. به اعتقاد من این طرح به منظور تامین مالی پروژه‌ها می تواند اثربخش باشد. این در حالی است که با توجه به رکود حاکم بر بخش مسکن، چنانچه کف سود که معادل سود سپرده بانکی است در نظر گرفته نشود قطعا خرید متری مسکن با استقبال خوبی مواجه نخواهد شد.

مدیرعامل شرکت بین المللی توسعه ساختمان در پاسخ به این سوال که پیش بینی تان از وضعیت حوزه مسکن در سال ۱۳۹۷ چیست، گفت: معتقدم باید در انتظار اتفاقات دیگری در کلیت اقتصاد رخ دهد تا بخش ساختمان دچار تحول شود. با گران شدن بنزین قیمت تمام شده ساختمان افزایش داشته که بدون شک در فروش ساختمان تاثیرگذار است و در مقابل توان مالی مردم با این شرایط همخوانی ندارد.

به گفته کامرانی، هلدینگ ساختمانی غدیر به دنبال ایجاد هماهنگی در سبد محصولات خود بوده به طوری که در حال حاضر حجم زیادی از سبد محصولات را واحدهای تجاری تشکیل می دهد به دنبال افزایش سهم واحدهای اداری و مسکونی هستیم.

مدیرعامل هلدینگ ساختمانی غدیر در خصوص حجم بدهی مجموعه به بانک ها هم گفت: موضوع سبک کردن وام های دریافتی از بانک های عامل در دستور جدی مجموعه قرار دارد به طوری که مذاکرات در این باره در حال انجام بوده و برخی نیز تعیین تکلیف شده است که با ارایه گزارش های ۶ ماهه شفاف سازی کامل صورت می گیرد.