03:04 | يكشنبه 8 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day
گرایش استعدادهای برتر به رشته‌های خاص موجب فقیرشدن سایر رشته‌ها می‌شود

1399/06/15 16:30

معاون آموزشی وزیر بهداشت:

گرایش استعدادهای برتر به رشته‌های خاص موجب فقیرشدن سایر رشته‌ها می‌شود

نماد برتر- معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تأکید بر این نکته که اگر در کنار فرار مغز خارجی فرار مغز داخلی را نیز ببینیم،گفت: استعدادهای برتر به چند رشته گرایش دارند و در این شرایط در بقیه رشته‌ها فقیر می‌مانند.

به گزارش نماد برتر، دکتر علی اکبر حق‌دوست معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جلسه 135 ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور که به ریاست دکتر سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد،تصریح کرد: در داخل کشور نیز هارمونی لازم با نگاه آمایشی وجود ندارد و حتی فارغ‌التحصیلان به‌خوبی به‌کارگیری نمی‌شوند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت بابیان اینکه جذابیت هند و چین برای حفظ استعدادهایشان بیشتر شده و غرب برای تأمین نیاز نیروی بااستعداد طمع بیشتری به کشورهایی مانند ما خواهد داشت، گفت: احتمالاً غرب یا کشورهای شمال نیاز خود را از کشورهای جنوب تأمین کنند با مشکل مواجه خواهند شد و ما باید برای نگهداشت نخبگان برنامه‌ریزی بیشتری داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه در زمینه چرخش استعدادهای داخل و خارج کشور باید بیشتر کارکنیم، گفت: مطالعاتی در دانشگاه‌های علوم پزشکی انجام‌شده است که مناسب است بنیاد نیز انگیزه‌های دانشجویان و فارغ‌التحصیلان برای مهاجرت و پس از مهاجرت را بررسی کند.