21:41 | دوشنبه 28 خرداد 1403
Research Analysis Debriefing Day
تاثیر «مصریان» در حوزه ارتباطات قابل لمس است

1396/10/08 22:02

تاثیر «مصریان» در حوزه ارتباطات قابل لمس است

پایگاه خبری راد: بی شک علی مصریان به دلیل شخصیتی که در این سال ها از خود نشان داده است محبوبیت خاصی در میان خبرنگاران، رسانه ها و البته مدیران صنعت خودرو داشته و شاید همین محبوبیت دلیل شوکه شدن رسانه ها از استعفای وی از مدیریت ارتباطات ایران خودرو بود.

به گزارش پایگاه خبری راد، هر سازمانی برای اینکه بتواند عملکرد خود را در جامعه منعکس کرده و بازتاب های مردم را دریافت کند نیازمند افراد کاردانی است که واحد روابط عمومی و ارتباطات آن مجموعه را پایه ریزی و ارتباط دو سویه با مردم و سازمان های بالادستی را برنامه ریزی کنند.
در بسیاری از کشورهای توسعه یافته جهان واحد ارتباطات و روابط عمومی نقشی بسیار مهم و رفیع داشته و از این رو افرادی برای این نقش انتخاب می شوند که از هر جهت کارآزموده و با تجربه هستند و شاید بهتر باشد که بگوییم در کار خود دارای برند و امضای شخصی بوده و این دارای سبک بودن برای مجموعه اقتصادی و فرد یک امتیاز به حساب می آید.
در شرکت های دولتی فعال در کشور نیز این مهم تا حدودی درک شده است و افراد به دلیل داشتن سوابق خوب در بخش ارتباطات، پست مدیریت ارتباطات را بر عهده گرفته اند که این مهم موجب شده است ارگان های دولتی برای ارتباط گرفتن با خبرنگاران و سازمان ها کمتر به مشکل برخورده و راه درست را بهتر تشخیص دهند.
متاسفانه در بخش خصوصی جایگاه روابط عمومی و ارتباطات کاملا جای خود را به واحدهای مارکتینگ و بازاریابی داده و عملا شما برای دریافت اطلاعات یک مجموعه اقتصادی خصوصی تنها می توانید با مدیر یا معاون فروش و بازاریابی آن مجموعه همکلام شوید که دیدگاه متضادی با موضوع ارتباط و اطلاع رسانی دارد.
یکی از بخش های اقتصادی که در سال های اخیر به دلیل داشتن حواشی بسیار نیازمند واحد قوی ارتباطات و روابط عمومی بوده است حوزه خودرو و صنایع وابسته آن است که برای انجام تمام فعالیت های بیرونی و درونی خود باید از تجارب افراد مطلع سود ببرد.
اطلاع رسانی به موقع برای مردم از طریق صدور اطلاعیه ها و انجام مصاحبه های رسانه ای، تبلیغات و اعلام گزارش از فعالیت های اقتصادی مجموعه و برگزاری کنفرانس ها، نمایشگاه ها و همایش های داخلی و بین المللی تنها بخش کوچکی از فعالیت واحد ارتباطات شرکت های خودروسازی بزرگ جهان و ایران است.
در ایران تنها شرکت های خودروسازی داخلی واحدی مجزا برای روابط عمومی و ارتباطات خود داشته و در سایر شرکت های خصوصی این واحد وجود خارجی ندارد و تنها مدیران بازاریابی و فروش هستند که زحمت ارتباط با رسانه ها و مردم را نیز به دوش می کشند.
گروه صنعتی ایران خودرو به عنوان بزرگترین خودروسازی خاورمیانه در سال های گذشته از تیمی قوی در واحد ارتباطات و روابط عمومی خود بهره برد که به دلیل آشنایی این افراد با حوزه خبر و رسانه و البته تبلیغات، توانست بسیاری از حواشی به وجود آمده برای صنعت خودرو را با کمترین دغدغه پشت سر بگذارد.
مسئولیت این تیم کاری در سال های اخیر بر عهده "علی مصریان" بود. "مصریان" از فعالان حوزه رسانه و دانشجوی دکترای ارتباطات است که بی شک این آشنایی با علم ارتباطات و خبر نیز در موفقیت های سال های اخیر وی و تیمش در ایران خودرو بی تاثیر نبوده است.
بی شک "علی مصریان" به دلیل شخصیتی که در این سال ها از خود نشان داده است محبوبیت خاصی در میان خبرنگاران، رسانه ها و البته مدیران صنعت خودرو داشته و شاید همین محبوبیت دلیل شوکه شدن رسانه ها از استعفای وی از مدیریت ارتباطات ایران خودرو بود.
مصریان تنها چند ساعت پس از حضور در هفتمین نشست کمیته اجرایی پنجمین همایش بین المللی صنعت خودرو ایران در محل شرکت ایران خودرو، استعفای خود را تقدیم مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو کرد و برخی مشکلات شخصی را دلیل این موضوع دانست.
اینکه چه چیزی دلیل این استعفا بود و چرایی آن مطلبی است که خود این مدیر توانمند باید در مورد آن حرف زده و به خود وی مربوط است. اما صنعت خودرو و رسانه های فعال در این حوزه هیچ گاه فعالیت ها و تلاش های وی و تیم همراهش را فراموش نخواهند کرد و البته با توجه به معرفی مرتضی آقایی مدیر روابط عمومی ایران خودرو به عنوان جانشین "مصریان" این امیدواری می رود که تلاش های وی ادامه یافته و هر روز بهتر شود.
همانطور که گفته شد جدا شدن یکی از مدیران قوی ارتباطات از بدنه رسانه ای ایران خودرو اتفاق خوبی نیست زیرا افراد با تجربه مانند "مصریان" در حوزه خودرو زیاد نیستند اما این نکته که وی همچنان در مجموعه خودرویی مسئولیت داشته و می تواند مشاوره خوبی برای مدیران این گروه خودروسازی باشد جای امیدواری دارد.
امیدواریم این مدیر با تجربه و رسانه ای در فعالیت های آتی خود نیز همانند فعالیت در حوزه ارتباطات موفق باشد و "مرتضی آقایی" نیز به عنوان مدیری با تجربه در صنعت خودرو بتواند اهداف مجموعه ایران خودرو و زیر مجموعه را به ساحل امن برساند.

ان شالله.

 

محمد علی رفیعی

برچسب ها:

مصریان ،ایران خودرو