09:26 | شنبه 1 دي 1403
Research Analysis Debriefing Day
طراحی موتور و گیربکس اولویت صنعت خودرو و قطعه سازی

1396/10/03 21:39

طراحی موتور و گیربکس اولویت صنعت خودرو و قطعه سازی

پایگاه خبری راد: صنعت خودرو برای برندسازی چاره ای جز طراحی خودرو از کوچکترین تا بزرگترین قطعه را ندارد و این مهم تنها با سرمایه گذاری و بهره بردن از توان شرکت های بزرگ قابل انجام است.

به گزارش پایگاه خبری راد، سعید مدنی با بیان این مطلب گفت: صنعت خودرو کشور هیچ مشکلی در طراحی، تولید، رنگ و ساخت بدنه ندارد اما معضل این حوزه، موتور و گیربکس است که هنوز هم فکری برای آن نشده است.
وی ادامه داد: در این سال ها هیچ تغییر و تحولی در موضوع موتور و گیربکس انجام نشده و خودروهای قدیمی کشور نیز با ده ها اما و اگر و تبصره قانونی استانداردهای تولید را پاس می کنند.
مدنی بیان کرد: باید در زمینه طراحی موتور و گیربکس سرمایه گذاری های جدیدی صورت پذیرد تا بتوانیم روند سکون صنعت خودرو را کمی تغییر دهیم.
مدیرعامل سابق سایپا افزود: در حال حاضر صنعت خودرو یک صنعت وابسته است به دلیل نداشتن دانش تولید موتور و گیربکس، و این مشکل باید در برنامه های آتی صنعت خودرو دیده و حل شود. البته اگر وابستگی دو طرفه باشد مشکلی نیست اما در حال حاضر ما وابسته صرف هستیم و آقایان هر وقت دلشان بخواهد موتور و گیربکس می فرستند و هر وقت به صلاحشان نباشد تحریم می کنند و صنعت خودرو بدون موتور و گیربکس از کار می افتد.
مدنی، نیاز کشور به آزمایشگاه های مجهز را حیاتی دانست و افزود: ما برای توسعه فعالیت های خود حتما به تکنوسنتر ها نیاز داریم. این آزمایشگاه ها هزینه سنگینی در بردارند که بدون کمک دولت ها نمی توان از پس آن برآمد اما این مهم برای مجموعه صنعت کشور می تواند موجب خیر بسیار شود و هزینه کرد آن بسیار زودتر از آنچه که فکر کنیم به دولت و کشور باز خواهد گشت.
وی تاکید کرد: ورود این آزمایشگاه ها به گردونه تحقیق و تولید خودرو برای پروژه هایی مانند موتور و گیربکس ملی بسیار لازم و ضروری است و با کمک شرکت های طراحی و مهندسی خارجی و با دانش وارد شده از خودروسازان طرف قرار داد؛ می توانیم برند ایرانی با موتور و گیربکس ایرانی تولید کنیم.