11:22 | پنجشنبه 8 آذر 1403
Research Analysis Debriefing Day
وزیر کشور: مشکلات نانوایان باید به‌سرعت حل‌وفصل شود

1397/11/30 04:16

وزیر کشور: مشکلات نانوایان باید به‌سرعت حل‌وفصل شود

پایگاه خبری راد: در پانزدهمین جلسه ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور، بر اولویت پیشگیری، ضرورت پاسخگویی فوری، ارائه گزارش‌های ایجابی از دستاوردهای کلان کشور و اطلاع‌رسانی در مسیر افزایش اطمینان و امید مردم، تاکید شد.

به گزارش پایگاه خبری راد  و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، وزیر کشور در این جلسه، ضمن یادآوری عظمت حضور مردم در ۲۲ بهمن و قدردانی از اقشار مختلف ملت برای این حضور زمان‌شناسانه و کاملاً مؤثر، خاطرنشان کرد: با وجود تمام فشارهای خارجی و تبلیغات و بسیج رسانه‌های نظام سلطه علیه جمهوری اسلامی، و در حالی‌که دشمنان کشور خیال خام درک نکردن چهل سالگی انقلاب را در سر می‌پروراندند و انواع توطئه‌ها را دنبال می‌کردند، شاهد حضور حماسه‌آفرین و باشکوه مردم و افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصدی جمعیت حاضر در راهپیمایی امسال بودیم که در این مسیر هدایت‌ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری و موقعیت‌شناسی مردم بسیار مؤثر بود.

رحمانی فضلی پس از استماع گزارش‌های دستگاه‌ها و نقطه‌نظرات اعضا ء در خصوص اخبار اقتصادی کشور، بر ادامه اقدامات دستگاه‌ها برای پیشگیری از بروز فضاسازی‌های عمومی غیرسازنده در مورد تأمین اقلام ضروری موردنیاز مردم، تأکید کرد.
وزیر کشور در ادامه همین بحث با اشاره به نقطه‌نظرات مطرح شده از سوی نمایندگان نانوایان در آغاز جلسه ستاد و همچنین گزارش‌های ارائه شده از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط، در خصوص ارتقای کمی و کیفی تولید نان در کشور، گفت: مسائل و مشکلات نانوایان باید به سرعت حل‌وفصل شود و ما به هیچ وجه نمی‌پذیریم که خللی در این کار ایجاد شود و احیاناً به دلیل برخی ضعف‌های مقطعی در عرصه‌هایی مثل حمل‌ونقل و توزیع آرد یا عدم رفع برخی تبعیض‌ها در خصوص نانوایان، فضای عمومی غیرسازنده در روند تولید نان شکل بگیرد.

رحمانی فضلی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت نگاه پیشگیرانه در عرصه اطلاع‌رسانی و تبلیغات در مورد عرصه‌های اقتصادی کشور تأکید و اظهار کرد: ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور از ابتدای شروع به کار، سیاست پیشگیرانه را در پیش گرفت و خوشبختانه در عرصه‌های متعددی، اهداف پیشگیرانه محقق شده است؛ اما این ستاد سیاست‌گذار و هماهنگ‌کننده در حوزه اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی است و این دستگاه‌های عضو ستاد و سایر نهادهای اقتصادی کشور هستند که بایستی رویکردها و سیاست‌های مصوب ستاد را در مجموعه خود دنبال کنند و ضمن رصد دقیق شرایط عمومی جامعه و اخبار منتشره در رسانه‌ها، پاسخگویی سریع و به‌موقع برای رفع شبهات و جلوگیری از گسترش شایعات را در جامعه دنبال کنند.
وزیر کشور اضافه کرد: طراحی‌های پیشگیرانه به موازات رصد مستمر مسائل مرتبط از سوی دستگاه‌ها و پیگیری فوری موضوعات مطرح در فضای عمومی و تعیین تکلیف صحت و سقم و علل آن و اطلاع‌رسانی پاسخگویانه، می‌تواند از تبدیل شدن موارد جزئی به معضل‌های مخرب جلوگیری کند.
رحمانی فضلی با یادآوری اجتناب‌ناپذیری تحقق رسالت رسانه‌ها در انعکاس واقعیت‌های کشور البته با رویکرد مسؤولانه و زمان‌شناسانه، خاطرنشان کرد: تأکید بر رویکردهای پیشگیرانه از این منظر است، چرا که؛ پس از بروز مشکل نمی‌توان انتظار داشت رسانه‌ها آن را منعکس نکنند، و در چنین صورتی حتی اگر رسانه‌ها هم به موضوع نپردازند، مردم در سطح جامعه حضور دارند و مشکل را به چشم خواهند دید.
رئیس شورای امنیت کشور در ادامه به تحرکات روانی و فضاسازی‌هایی که به دنبال ایجاد یأس و ناامیدی مردم است، اشاره کرد و گفت: نباید به گونه‌ای عمل شود که روند افزایش امیدواری مردم دچار اشکال شود و در این زمینه می‌بایست دستگاه‌های مسؤول با آموزش و آگاه‌سازی عناصر و به‌علاوه منابع رسانه‌ای، از بروز خطاهای سهوی که مورد سوءاستفاده دشمنان کشور قرار می‌گیرد، جلوگیری و با خطاهای عامدانه که علی‌رغم تذکرات تکرار می‌شود برخورد قانونی کنند.
وزیر کشور با تبیین اهمیت رسانه‌ای به ثمر نشستن پروژه‌های بزرگ و اساسی کشور و لزوم اطلاع‌رسانی واقعی، مؤثر و همه‌جانبه در خصوص ابعاد و نتایج این موفقیت‌ها، گفت: رویدادهایی مانند افتتاح فاز سوم پالایشگاه خلیج فارس که در روزهای اخیر با حضور ریاست محترم جمهور محقق شد که نه تنها کشور را در تأمین بنزین به خودکفایی رسانده، بلکه افزایش قابل‌توجهی در صادرات کشور خواهد داشت، نیاز به اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی بیشتر در افکار عمومی دارد. چنین پروژه‌های عظیمی که با وجود تمام مشکلات و فشارهای خارجی با اتکاء به همت و توان داخلی در کشور به نتیجه می‌رسد، گامی بسیار مهم است و عظمت چنین پروژه‌هایی قابل تقدیر است. این پروژه‌ها کشور را در مسیر حرکت رو به جلو قرار می‌دهند و مردم با آگاهی از ابعاد مختلف آن امید هرچه بیشتری به افق‌های پیش رو خواهند داشت.
رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور در همین زمینه به بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری و تأکید این بیانیه بر افزایش انگیزه و امید جامعه خصوصاً در جوانان، اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب در این بیانیه علاوه‌بر ترسیم نقشه‌ی راهی دقیق و جامع، تمرکز به بیرون را رد و اتکاء به داخل و جوانان را از جمله از منظر تقویت روحیه و انگیزه جوانان، مورد تصریح قرار داده‌اند.