11:41 | شنبه 1 دي 1403
Research Analysis Debriefing Day
آغاز حرکت رو به جلوی صنعت خودرو با ورود تازه واردها

1396/03/21 12:20

/اختصاصی/تغییر پلت فرم ها، مهم است؛

آغاز حرکت رو به جلوی صنعت خودرو با ورود تازه واردها

پایگاه خبری راد: بر اساس هدف گذاری وزارت صنعت، عدد رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش خودروسازان، باید به حداقل 75 درصد برسد که این عدد هنوز محقق نشده است.

به گزارش پایگاه خبری راد، اشکان گلپایگانی مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، ضمن اعلام این مطلب گفت:  در حال حاضر بحث رضایت مشتری در بازرسی های دوره ای ما به 700 درصد رسیده و تا دستیابی به هدف گذاری وزارت صنعت راه زیادی نمانده است.

وی ادامه داد: در همایش چهارم خودرو که در بهمن ماه سال گذشته برگزار شد، حدود 20 نمایندگی رتبه یک مورد تقدیر قرار گرفت اما هدف گذاری سال جاری این است که 35 درصد کل نمایندگی ها بتوانند سطوح بالای کیفیت را طی کرده و رتبه یک شوند.

 

جوینت ونچر با طرف فرانسوی برای تست خودرو

گلپایگانی در مورد قرارداد مشترک با شرکت یوتاک فرانسه برای تاسیس و تجهیز مراکز تست ایمنی خودرو نیز گفت: یک طرح مشارکتی با این شرکت فرانسوی تعریف شده و برای تست های ایمنی نیز انجام طرح ریزی و برنامه مدون تدوین شده است و در مرحله بعدی به دنبال تاسیس یک شرکت جوینت ونچر با طرف فرانسوی هستیم.

وی ادامه داد: هدف ما از انجام تمام این کارها، این است که بتوانیم تمام تست های لازم برای خودرو را در داخل کشور انجام دهیم.

 

پلت فرم های فعلی انتظارات را برآورده نمی کنند

مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، در مورد تاثیر تغییرات در برخی شاخصه های ارزیابی های جدید بر کیفیت خودروها گفت: ابعاد مختلفی در گزارش های ما مورد بررسی قرار می گیرد. در بعضی از آیتم ها تغییرات وجود داشته اما در بحث کیفیت و تغییرات در وضعیت فعلی نیازمند یک اقدام اساسی هستیم.

وی افزود: قبل از این نیز بارها عرض کرده ام که پلت فرم های قدیمی باعث بی کیفیتی در صنعت خودرو هستند و تا زمانی که این قدیمی ها با پلت فرم های روز جهان جایگزین نشوند، نمی توانیم انتظارات کیفی را برآورده کنیم.

گلپایگانی تاکید کرد: وقتی گزارش های ما اعلام می شود، فقط یک اقدام اصلاحی بر روی خودرو صورت می گیرد که طبیعتا روند تغییرات بسیار کند بوده و برای مشتریان قابل لمس نیست که این ضعف را می توان با به روز کردن تولیدات پوشش داد.

این مقام مسوئل در حوزه ارزیابی کیفی محصولات صنعتی و خودرو اظهار داشت: البته نباید فراموش کنیم که در ارزیابی های کیفی که در مورد رضایت مشتریان رخ می دهد، از یک سطوح به بعد، تغییر در اعداد بسیار سخت رخ داده و ارتقا امتیازات به سادگی گریدهای پایینی نیست.

وی افزود: نگاه ما به کیفیت خودرو و افزایش رضایتمندی مشتریان بسیار خوش بینانه است و با توجه به اینکه تغییر روند کیفی مثبت بوده است می توانیم در انتظار رخ دادن اتفاقات خوبی در صنعت خودرو باشیم.

گلپایگانی در پاین خاطرنشان کرد: حرکت رو به جلو در صنعت خودرو وجود دارد و نباید نگران حرکت و شیب کند تغییرات کیفی در این بخش باشیم.

برچسب ها:

صنعت خودرو