18:39 | دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
خدمات اپراتورهای ایرانی برای زائران اربعین حسینی در مقابل طرف عراقی

1396/08/10 10:40

خدمات اپراتورهای ایرانی برای زائران اربعین حسینی در مقابل طرف عراقی

پایگاه خبری راد: وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات با تشکیل کمیته ویژه اربعین تلاش کرد اپراتورها بتوانند با هم افزایی هرچه بیشتر خدمات مناسبی در اختیار زائران اربعین حسینی قرار دهند که بر همین اساس اپراتور دوم ارتباطی کشور نیز امکان استفاده روزانه از اینترنت رایگان را فراهم کرد.

به گزارش پایگاه خبری راد،  «محمد جواد آذری جهرمی »هفتم آبان ماه و هنگام دیدار از بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و در نشست خبری در این نمایشگاه گفت: ارائه خدمات ارتباطی به زائران اربعین سه موضوع داخل مرزهای کشور، اپراتورهای عراقی و حاکمیت عراق مدنظر است که در بخش داخلی با تشکیل کمیته ویژه اربعین همه مسائل به راحتی از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت و اپراتورهای ایرانی قابل حل بوده و مطمئن هستیم اپراتورها خدمات مناسبی به زائران خواهند داد.
براین اساس هرکدام از اپراتورهای ارتباطی کشور خدماتی را که می توانستند در اختیار زائران اربعین قرار دهند ، معرفی کرده و اقدام های لازم را به انجام رساندند.
براین اساس اپراتوردوم ارتباطی کشور هم ضمن کاهش نرخ رومینگ در کشور عراق با تعرفه‌های تخفیفی، پیشنهاد ویژه اینترنت رایگان روزانه را به مشترکان خود ارائه می‌دهد که زائران می‌توانند حتی بدون نیاز به داشتن شارژ در حسابشان، از اینترنت رایگان روزانه این اپراتور بهره‌مند شوند.
پیشنهاد ویژه اربعین، قابل استفاده برای همه مشترکان اعتباری و دائمی و شامل 10 مگابایت دیتای روزانه رایگان است که در سراسر کشور عراق و بدون الزام به حضور در نقطه‌ای خاص یا ثابت قابل استفاده است. 
مشترکان می‌توانند از این طریق، به راحتی و با استفاده از نرم‌افزارهای پیام‌ رسان با خانواده و دوستان خود در ارتباط باشند و مکالمه صوتی، گفت‌وگوی متنی و ارسال فایل انجام دهند.
مشترکان این اپراتوری می‌توانند برای فعال‌سازی این پیشنهاد ویژه، کد دستوری *111*8# را در ایران یا عراق شماره‌گیری کنند و فعال‌سازی پیشنهاد ویژه اربعین رایگان است و نیازی به داشتن شارژ در حساب ایرانسلی ندارد و استفاده از آن تنهادر کشور عراق تا 24 آبان 96 امکان‌پذیر است.
این اپراتور در روزهای فوق، تعرفه‌های تخفیفی رومینگ را به مشترکان خود ارائه داده است و بر این اساس، تعرفه مکالمه تا 60 درصد، تعرفه ارسال پیامک تا 70 درصد و تعرفه مصرف آزاد اینترنت تا 80 درصد کاهش یافته است. 
دریافت پیامک نیز همچون همیشه رایگان محاسبه می‌شود. روشن کردن گوشی و فعال‌سازی رومینگ در کشور عراق نیز هیچ هزینه‌ای برای مشترکان ایرانسل ندارد. 
این اپراتور تلفن همراه به مشترکان خود توصیه می‌کند تا قبل از خروج از کشور، امکان رومینگ سیمکارت خود را با شماره‌ گیری کد دستوری *111*1# فعال کنند و در طول اقامت خود در عراق، از شبکه رومینگ دو اپراتور زین (Zain) و آسیاسل (Asiacell) استفاده کنند. 
مشترکان لازم است تا ضمن همراه داشتن گوشی هوشمند، نخست دیتا (Data) و سپس رومینگ دیتا (Data Roaming) را در تنظیمات گوشی خود فعال کنند. به علاوه، با توجه اینکه اپراتورهای فعال در کشور عراق از فناوری شبکه نسل دوم و سوم تلفن همراه پشتیبانی می‌کنند، لازم است تا کاربران، تنظیمات گوشی خود را بر روی (WCDMA / GSM Auto) تنظیم کنند.
تدارک این خدمات از سوی اپراتورهای داخلی در حالی صورت گرفته که وزیرارتباطات در نشست خبری در محل نمایشگاه مطبوعات گفت: آماده پایین آوردن تعرفه هستیم اما از سمت بخش خصوصی اپراتوری عراق و همچنین شرکت اتصالات عراق هنوز برای کاهش تعرفه ها وعده ای دریافت نکرده ایم.
آذری جهرمی افزود: سال گذشته نیز نرخ تعرفه را پایین آوردیم اما طرف عراقی به رغم قول هایی که داده بود تعرفه را پایین نیاورد.
وی با بیان اینکه اپراتورهای ایرانی آماده پرداخت هزینه خدمات رسانی به شرکت های عراقی هستند، گفت: با این وجود سال گذشته به دلیل شکایت اپراتورهای عراقی از نصب تجهیزات وای فای در مسیر کربلا به نجف مجبور شدیم این ارتباطات را قطع کنیم.