17:56 | شنبه 1 دي 1403
Research Analysis Debriefing Day
پاسخ مخابرات به ابهام در پرداخت قبوض تلفن ثابت

1397/07/22 17:22

پاسخ مخابرات به ابهام در پرداخت قبوض تلفن ثابت

پایگاه خبری راد: مشتریان تلفن ثابت می‌توانند به منظور دریافت و پرداخت صورتحساب دوره جاری خود با سامانه‌های تلفنی ۱۸۱۸ و ۲۰۰۰ تماس حاصل کنند.

به گزارش پایگاه خبری راد،  افزایش قیمت قبوض برخی از خطوط تلفن ثابت، ناشی از اعمال تعرفه اینترنت پرسرعت ثابت بوده و مخابرات اعلام کرده است با توجه به اینکه این افزایش مصرف در زمان مناسب اطلاع‌رسانی نشده،  مبلغ یادشده از بدهی ارسالی مشتریان، از حسابشان کسر می‌شود و درصورت پرداخت قبوض توسط مشتریان هم مابه‌التفاوت هزینه اینترنت پرسرعت (ADSL) بستانکاری دوره آتی منظور خواهد شد.

با توجه به عدم آشنایی برخی از مشتریان اینترنت ثابت مخابرات منطقه تهران نسبت به چگونگی استفاده از سقف مجاز اینترنت، شرکت مخابرات ایران اعلام کرده که در راستای مشتری‌مداری و توجه به مسئولیت‌های اجتماعی، هزینه مذکور را از قبوض آن دسته از مشتریان که دارای اینترنت پس پرداخت هستند، حذف کرد.

با توجه به اینکه هزینه مذکور برای ۱۰۵ هزار مشترک منظور شده است، مشتریان می‌توانند به منظور دریافت و پرداخت صورتحساب دوره جاری خود با سامانه های تلفنی ۱۸۱۸ و ۲۰۰۰ تماس حاصل کنند. مابه‌التفاوت هزینه پرداختی آن دسته از مشتریانی که نسبت به پرداخت قبوض خود اقدام کرده‌اند، در دوره آینده به عنوان بستانکار لحاظ می‌شود.

بنابراین در حالی که روز گذشته در برخی از اخبار عنوان شده بود مشترکان تلفن ثابت، قبض‌های جدید خود را پرداخت نکنند، مخابرات استان تهران اعلام کرد لازم است کلیه مشتریان تلفن ثابت، طبق روال معمول نسبت به پرداخت قبوض خود اقدام کنند.