سید محمود نوابی معاون وزیر صنعت و مدیرعامل سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری راد گفت: در شکایت هایی که مورد بررسی زیر مجموعه کاری ما قرار گرفته است از کم فروشی اینترنت و حتی تماس های تلفن همرا نیز مشاهده می شود که در مورد اخیر در حال بررسی هستیم.
وی ادامه داد: گزارش هایی دریافت کردیم مبنی بر اینکه در تماس اولیه با تلفن همراه، ابتدا تماس وصل می شود اما صدای یک طرف شنیده و صدای طرف مقابل شنیده نمی شود و در تماس دوم بدو نهتغییر محل از سوی طرفین تماس، ارتباط بدون هیچ مشکلی برقرار می شود.
نوابی اظهار داشت: مطمئن هستیم که این اتفاق مشکل آنتن نیست و برخی بر این اعتقاد هستند که تقلبی جدید در سیستم تلفن همراه به وجود آمده که البته ما امیدواریم اینچنین نباشد.
وی تاکید کرد: احتمال می دهیم برای هر دو تماس از مشترکین هزینه دریافت می شود که این خلاف است و متاسفانه تعداد شکایت ها در این مورد رشد بسیار داشته است.
معاون وزیر صنعت در مورد کم فروشی اینترنت نیز گفت: برخی از اپراتورها در بسته های ارائه شده و یا نوع محاسبه دارای مشکلاتی هستند که در این مورد نیز شکایت ها بی شمار است.
وحید منایی معاون نظارت بر کالاهای سرمایه ای و خدمات در مورد مشکلات تماس تلفن همراه و محاسبه تماس های ناموفق برای مشترکان گفت: در این مورد بنده به شخصه تجربه ای نداشتم اما به دلیل شکایتهای انجام گرفته بحث احتمال وقوع تخلف را در دستور کار داریم.
وی در مورد اینترنت و نحوه محاسبه تعرفه آن نیز گفت: سازمان تنظیم مقررات ، ارگان بالادستی اپراتورهای کشور است و تمام تعرفه ها در بخش تلفن همراه توسط این سازمان تعیین می شود و ما در حال مذاکره با ایشان برای دریافت پاسخ سوالات خود هستیم.