00:49 | سه شنبه 8 آبان 1403
Research Analysis Debriefing Day
انتقاد بلژیک از سواستفاده آمریکا از دلار بر ضد ایران

1397/06/13 18:22

انتقاد بلژیک از سواستفاده آمریکا از دلار بر ضد ایران

پایگاه خبری راد: رئیس منطقه فلاندر بلژیک با انتقاد از آمریکا به دلیل استفاده از دلار به عنوان اسلحه گفت که همکاری‌ها با ایران ادامه خواهد یافت.

به گزارش پایگاه خبری راد، به نقل از اسپوتنیک، ماه گذشته اتحادیه اروپا از تخصیص بسته ارزی ۱۸ میلیون یورویی به ایران خبر داد که به منظور محافظت از شرکت‌های دارای روابط تجاری و مالی با ایران و تقویت بخش خصوصی در نظر گرفته شده بود.

گرت بورگوئیز- رئیس منطقه فلاندر بلژیک وعده داده است که بانک سرمایه‌گذاری اروپا از سرمایه‌گذاری در ایران حمایت خواهد کرد و بروکسل به تلاش‌هایش برای مقابله با تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا ادامه خواهد داد. وی افزود: شرکت‌های اروپایی نیز از تحریم‌های آمریکا متضرر شده‌اند و آمریکا از دلار به عنوان یک اسلحه بر ضد کشورهای دیگر استفاده می‌کند.

وی با ابراز امیدواری نسبت به تداوم همکاری شرکت‌های ایرانی و اروپایی با یکدیگر، تحقیق و توسعه، فناوری دیجیتال و نفت و انرژی را از زمینه‌های مهم همکاری ایران و بلژیک خواند. این اظهارات پس از آن بیان می‌شود که واشنگتن تهدید کرده شرکت‌هایی که به روابط خود با ایران ادامه دهند را تحریم خواهد کرد. فاز نخست تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا از مردادماه اجرایی شد و تحریم های صنعت نفت از آبان اجرایی خواهد شد.

به جز ۱۸ میلیون یوروی تخصیص داده شده از سوی اروپا، قرار است ۳۲ میلیون یورو دیگر از طرف اتحادیه اروپا به منظور کاهش تبعات تحریمی آمریکا و جبران زیان شرکت‌های دارای روابط اقتصادی، مالی و تجاری با ایران تخصیص داده شود. به جز این بسته، اتحادیه اروپا یک ردیف بودجه‌ای به نام ایران در بودجه خود در نظر گرفته است.