08:33 | يكشنبه 2 دي 1403
Research Analysis Debriefing Day
در سیاست‌های ارزی و پولی اشتباهات زیادی مرتکب شدیم

1397/05/16 11:10

ارائه دهنده دکترین آنتی مارکتینگ:

در سیاست‌های ارزی و پولی اشتباهات زیادی مرتکب شدیم

پایگاه خبری راد: ‌ارائه دهنده دکترین آنتی مارکتینگ (ضد بازاریابی) با بیان اینکه متاسفانه ما در حوزه سیاست‌های ارزی و پولی اشتباهات زیادی مرتکب شده‌ایم، گفت: آن چیزی که می‌تواند در برابر سیاست‌های ارزی دلار ساختار یک اقتصاد را مقاوم و قوی کند، تولید در حوزه‌هایی است که دنیا طرفدار آن باشد نه فقط خام فروشی.

به گزارش پایگاه خبری راد،  اسرافیل شیرازی سه‌شنبه 16 مرداد ‌در حاشیه‌ی کنفرانس در بین المللی نقد و واکاوی مدیریت در هزاره سوم در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بازاریابی دیدگاهی است که دنیا را به شکل فروشگاه می‌داند، افزود: این فروشگاه به نفع کسانی است که براساس الگوهای پول‌گرایی دارای امکانات مالی هستند و برای  دیگران همانند اجناس پشت ویترین فقط تماشا می‌کنند.

شیرازی با بیان اینکه بازاریابی یا مارکتینگ رویکردی است که دنیا را به یک فروشگاه بزرگ می‌داند، خاطرنشان کرد: در این فروشگاه هر چیزی قابلیت داد و ستد داشته تا جایی که جان دیگران را به خطر بیندازد.

وی با اشاره به ‌اینکه خواستگاه ‌رویکرد بازاریابی جامعه سرمایه‌داری غرب است، اظهار کرد: بازاریابی شیوه داد و ستد است، یعنی هرچیزی ارزش فروش داشته حتی حقیقت را می‌توان فروخت‌.

شیرازی تاکید کرد: بازاریابان معتقدند یک بازاریاب موفق کسی ‌است که از هر مسیری بتواند سود کسب کند، در حالی‌که این شیوه، روشی بدون منطق و تعهد نسبت به منابع محدود و تجدید ناپذیر است‌.

رئیس دومین کنفرانس بین‌المللی نقد و واکاوی مدیریت درهزاره سوم ‌به تلاش بازاریابان برای رسیدن به خواسته‌های اشاره و عنوان کرد: این افراد هر عملی را مجاز برای رسیدن به اهداف و سود بیشتر می‌دانند.

شیرازی ادامه داد: مدلی که بازاریابی به دنیا ارائه می‌دهد، مدلی است که در نهایت به شکاف طبقاتی و اختلاف بین ستوه تبدیل شده و رشدی که به لحاظ مدلی ارائه می‌شود، رشدی است که براساس نابرابری استوار است و برای رسیدن به سود باید جمعیتی استسمار شوند.

ارائه دهنده دکترین آنتی مارکتینگ (ضد بازاریابی) ادامه داد: در اکثر مواقع وقتی با بازاریاب‌ها به ویژه بازاریابان شبکه‌ای صحبت می‌شود، احساس یاس دارند و می‌گویند ما تلاش کردیم اما به هر آنچه که می‌خواستیم برسیم، نرسیدیم.

وی تاکید کرد: این کار اول به خود شخص و سپس به جامعه لطمه می‌زند.

شیرازی با بیان اینکه ادعای  بازاریابان این است که ما در خدمت تولید هستیم، گفت‌: واقعیت این است که زبان تولید با زبان فروش فرق می‌کند و اگر تولید کننده رویکرد حل مشکل مشتری را نداشته باشد ‌و هدف آن کسب سود باشد، به اقتصاد لطمه وارد می‌کند.

ارائه دهنده دکترین آنتی مارکتینگ‌(ضد بازاریابی) اظهار کرد: این  این کار یک امر رایج در بازاریابی است و  بازاریابان معتقدند که ما آماده‌ایم که بین عرضه و تقاضا اعتدال ایجاد کنیم، در حالی‌که این یک ادعای غیر ممکن است و هیچوقت بین عرض و تقاضا نمی‌توان اعتدال ایجاد کرد. 

شیرازی بیان کرد: بین رفتارهای بازاریابان ضد و نقیض‌هایی دیده می‌شود، چرا که رسالت یک نظام‌ ارزشی از  بایدها و نبایدهای هنجاری است که همه آن را قبول دارند و باید برای همه برابر باشد.

او با اشاره به اینکه بازاریابان  مدعی این رسالت هستند، اما ‌در عمل اهداف بازاریابی مقایر این موضوع است، گفت: چون وقتی شما به دنبال کسب سود شخصی هستید، سود شخصی شما با سود جمعی همسویی ندارد.

ارائه دهنده دکترین انتی مارکتینگ (ضد بازاریابی) تاکید کرد: این برهم زدن توازن و نظام بازار رویکرد اصلی بازاریابی است؛ چرا که بازایابی نظم منطقی بازار را بهم می‌زند.

شیرازی با اشاره به اینکه اگر قرار است در همه جای دنیا قیمت‌ها یکسان باشد بازاریاب و دلال جایی ندارد، گفت: زمانی که قیمت‌ها متغیر و نظام منطقی بازار دست یابی می‌شود، بازاریاب‌ها سود می‌برند، ‌در حال حاضر در فضای ارز در کشور خودمان می‌توانیم بازخورد آن را ببینیم‌.

به گفته ارائه دهنده دکترین انتی مارکتینگ‌(ضد بازاریابی)‌، در اقتصاد ‌مبحثی  به اسم دلاریزه شدن وجود دارد، به این معنا که در افزایش قیمت‌ها علاوه بر مسائل داخلی  مجموعه‌ای از اراده‌های خارجی در آن دخالت دارند که سیاست‌گذاری‌های خارجی می‌خواهد به صورت کنترل خارج از مرز اقتصاد یک کشور را در دست داشته باشد.

شیرازی با اشاره به اینکه وقتی ملاک و ارزش‌گذاری اقتصادی دلار شود نوسانات دلار روی وضعیت و ماهیت اقتصادی تاثیر می‌گذارد، تصریح کرد: این یک حرکت ارام بوده و بدون اینکه دیگران بدانند و متوجه باشند یک حرکت انفعالی رخ می‌دهد.

ارائه دهنده‌ی دکترین آنتی مارکتینگ یادآور شد:‌ اقتصاد جامعه‌ای که دلالان و بازاریابان در آن حضور دارند و فعالیت می‌کنند، اقتصادی آلوده، حبابی، غیر واقعی و ‌غیر مولد است.