02:01 | چهارشنبه 11 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day
امضای ٤ قرارداد سرمایه‌گذاری در بندر چابهار

1397/05/05 19:09

امضای ٤ قرارداد سرمایه‌گذاری در بندر چابهار

پایگاه خبری راد: چهار قرارداد سرمایه‌گذاری و یادداشت تفاهم احداث مینی پالایشگاه در بندر اقیانوسی چابهار با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و استاندار سیستان و بلوچستان امروز در سازمان بنادر و دریانوردی استان چابهار به امضا رسید.

به گزارش پایگاه خبری راد، منطقه سیستان و بلوچستان، استاندار سیستان و بلوچستان در این رابطه گفت: امضای چهار قرارداد سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی به ارزش بیش از ۱۸۰۰ میلیارد ریال است.

سید دانیال محبی ادامه داد: این قراردادها با توجه به اهمیت سواحل مکران و افق بلندمدت توسعه ای که برای بندر چابهار در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده است و همچنین ضرورت توجه به پیشرفت پس کرانه ها منعقد شد.

وی همچنین اتصال ریل به بندر چابهار را به عنوان عامل اصلی رقابت پذیری بندر مورد تاکید قرار داد و افزود: در همین راستا معاون مدیرعامل راه آهن کشور در ترکیب تیم اعزامی به چابهار سفر کرده است که این موضوع را بصورت جدی پیگیری می کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان همچنین از کلنگ زنی بزرگترین ترمینال تمام مکانیزه مواد معدنی کشور با بیش از ۲۸۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری خبر داده و افتتاح دو دستگاه مکنده غلات به ارزش بیش از ۴.۵ میلیون یورو را از دیگر پروژه ها در بندر چابهار عنوان کرد.

در این مراسم چهار قرارداد سرمایه گذاری به ارزش یکصد و هشتاد و چهار میلیارد تومان شامل قرارداد جمع آوری مواد زائد کشتی ها به روش BOT، قرارداد احداث مخازن نگهداریLPG به روش BOT، قرارداد احداث مخازن فرآورده های نفتی به روش BOT ، قرارداد احداث انبار چندمنظوره به روشBOT و تفاهمنامه مینی پالایشگاه به ارزش ۱۵۰ میلیون دلار به امضا رسید.