19:47 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
مبارزه با فساد اقتصادی، مهم‌ترین راه برای فعالیت کارآفرین‌ها

1396/07/20 17:27

تولیت آستان قدس رضوی (ع) تاکید کرد؛

مبارزه با فساد اقتصادی، مهم‌ترین راه برای فعالیت کارآفرین‌ها

پایگاه خبری راد: تولیت آستان قدس رضوی (ع) گفت: اگر مبارزه با فساد اقتصادی در کشور جدی گرفته شود، کارآفرین‌ها میدان برای فعالیت پیدا خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری راد، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در جلسه هماهنگی امور عمرانی و سرمایه‌گذاری با مشارکت آستان قدس رضوی که در محل استانداری خراسان شمالی برگزار شد، افزود: برای کارآفرین و سرمایه‌گذارها مسأله امنیت اقتصادی بسیار مهم است و آن در گرو مبارزه با فساد اقتصادی است.

وی با تاکید بر این که باید در کشور به کارآفرین و سرمایه‌گذارها اهمیت داده شود، ادامه داد: باید به سوی خصوصی‌سازی حرکت کنیم و بخش خصوصی را وارد میدان کنیم.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان این که باید به توانمندسازی بخش خصوصی در کنار خصوصی‌سازی نیز توجه شود، اظهار کرد: متاسفانه هنوز در کشور بخش خصوصی چندان مورد حمایت قرار نگرفته است.

رئیسی خاطرنشان کرد: البته این حمایت‌ها نباید فقط حمایت‌های سخنرانی باشد و باید جامه عمل به خود بپوشاند.

وی تاکید کرد: بخش خصوصی نیازمند حمایت‌های مالی، حقوقی، قضایی و تسهیلاتی هستند و اگر تسهیلات به بخش خصوصی اعطا شود، رشد اقتصادی در کشور صورت می گیرد.

وی گفت: اگر پول به سوی تولید سوق داده نشود، این امر بنیان‌کن خواهد بود و به طور حتم مشکل ایجاد خواهد کرد.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: دستگاه اطلاعات باید بیاید و ببیند دست‌های پنهان کجاست و آن‌ها را از بین ببرد و علاوه بر آن نگاه جناحی و بخشی به اقتصاد مضر است.

رئیسی با اشاره به این که سه موضوع در آستان قدس رضوی در اولویت کاری قرار دارد، ادامه داد: یکی از این موضوعات زیارت است و باید تمام امکانات و زیرساخت‌ها برای افرادی که قصد زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) دارند، فراهم شود.

وی موضوع دوم را مباحث فرهنگی بیان کرد و گفت: ما در پرتو آل محمد(ص) هستیم و در حقیقت امام رضا(ع) هدایت‌گر است و محوری که می‌تواند کشور را به پیش ببرد، سبک زندگی رضوی است و معرفی آن از وظایف جدی ماست.

به گفته رئیسی، توجه به نیازمندان و محرومان سومین موضوع مورد اولویت آستان قدس رضوی است.

وی در ادامه به موضوع هدفمندی یارانه‌ها و پرداخت آن به مردم اشاره کرد و گفت: باید به سویی پیش رویم تا پرداخت یارانه به افراد بی نیاز حذف و فقط به نیازمندان پرداخت شود و سپس این مبالغ در راستای توانمندسازی این افراد هزینه شود.