به گزارش پایگاه خبری راد، به نقل از وب سایت TechCrunch، از آنجا که جام جهانی فوتبال همواره یکی از هیجانانگیزترین و شگفتانگیزترین اتفاقاتی است که در دنیای امروزه رخ میدهد و نظر و توجه طرفداران فوتبالی بسیاری را از سراسر جهان به خود جلب میکند، این بار توانست رکورد دانلود و خرید اپلیکیشن از فروشگاههای آنلاین و اینترنتی همچون اپ استور اپل و پلی استور گوگل را جابجا کند.
البته با وجود اینکه دانلود اپلیکیشنهای موبایلی در سه ماهه دوم سال جاری ۲۰۱۸ میلادی توانست رکورد جدیدی را ثبت کند، اما همچنان فهرست پرطرفدارترین اپلیکیشنها تقریبا بدون هیچ تغییر محسوسی بر سر جای خود باقی ماند.
طبق آماری که موسسه و سایت App Annie به تازگی منتشر کرده است، میتوان دریافت که کاربران گوشیهای مبتنی بر سیستم عامل اندروید و iOS، در مجموع در این مدت زمان ۲۸.۴ میلیارد اپلیکیشن دانلود کردهاند که این میزان در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، یک افزایش ۱۵ درصدی را تجربه کرده است.
این آمار که شامل آپدیت نصب مجدد برنامه نمیشود، میتواند عدد بسیار بالایی برای نصب و دانلود برنامههای کاملا جدید از سوی کاربارن موبایل باشد. همچنین طبق این گزارشها، میزان خریدهای درون برنامهای کاربران نیز نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته و به مجموع ۱۸.۵ میلیارد دلار در سراسر جهان رسیده است.
این اعداد و ارقام میتواند رکورد درآمد ۱۸.۴ میلیارد دلاری و همچنین تعداد دانلودهای ۲۷.۵ میلیارد بار در سال گذشته را بشکند که در نوع خود بینظیر بوده است. البته این موسسه تاکید کرده است که اکثر این دانلودها مربوط به کاربران اندرویدی بوده است که موفقیت گوگل پلی استور در این زمینه بیشتر مرهون کاربران اهل هند، اندونزی، ایالتات متحده آمریکا، روسیه و عربستان سعودی بوده است و تحلیلگران بر این باورند که بیشتر تحت تاثیر دانلودهای مربوط به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بوده است.
اپلیکیشنهایی که در فروشگاه گوگل پلیاستور دانلود شدهاند، از زیرمجموعه بازی، پخش کننده، ویرایشگرهای عکس و ویدیو و اپلیکیشنهای پیشبینی مسابقات و تماشای آنلاین بازی های فوتبال بودهاند. در اپ استور نیز اپلیکیشنهای مالی، مسافرت و ورزشی در میان پرطرفدارترین برنامههای دانلود شده در این بازه زمانی بودهاند.