06:11 | شنبه 9 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

آرشیو

از تاریخ: تا تاریخ:
حضور ۱۵۰ سرمایه‌گذار افغان در چابهار
پایگاه خبری راد: رئیس میز افغانستان در سازمان توسعه تجارت از سرمایه‌گذاری و فعالیت بیش از ۱۰۰ تا ۱۵۰ شرکت افغانستان در منطقه آزاد چابهار خبر داد.
چقدر می‌توانیم در صادارت نرم‌افزار مدعی باشیم؟
پایگاه خبری راد: رییس کمیسیون نرم‌افزار سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران با اشاره به جایگاه صادرات نرم افزاری ایران در جهان، آفریقای جنوبی و برخی کشورهای آسیای شرقی را برخی از بازارهای مقصد نرم افزارهای ایرانی نام برد.
سازمان نظام مهندسی به بنگاه تجاری تبدیل شده
پایگاه خبری راد: یک عضو سازمان نظام مهندسی با بیان این‌که تهران در برابر زلزله تسلیم محض است گفت: بساز و بفروش‌ها از کار می‌زنند؛ شهرداری‌ها برای منافع خودشان مقررات را نادیده می‌گیرند؛ سازمان نظام مهندسی به بنگاه تجاری تبدیل شده و در این شرایط وزارت راه و شهرسازی فقط روی بخش راه تمرکز کرده است.
توزیع روزانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر بنزین در کرمانشاه
پایگاه خبری راد: مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه نیاز به بنزین در کرمانشاه به دلیل سکونت مردم در خودروها بالا است، از توزیع روزانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر بنزین در کرمانشاه خبر داد.
وزارت کشاورزی متولی تولید "گندم" و "آرد"
پایگاه خبری راد: معاون وزیر کشاورزی تأکید کرد که قانون تمرکز وظایف بازرگانی بخش کشاورزی همچنان بر جای خود باقی است و واگذاری وظایف گندم، آرد و نان در کارگروه تنظیم بازار به وزیر صنعت، معدن و تجارت خدشه ای به این قانون وارد نمی‌کند.
آغاز پیش فروش مسکن با قوانین جدید
پایگاه خبری راد:قانون پیش‌فروش ساختمان پس از تجدیدنظر در سال ۱۳۸۹ دچار نواقصی شده که عملا راه اجرای آن مسدود است، به همین دلیل بانک مسکن طی روزهای اخیر اعلام کرده تضمین معاملات را بر عهده می‌گیرد.
بیمه‌نامه مانده بدهکارِ مسکن مهر، پوشش زلزله ندارد
پایگاه خبری راد: مدیرعامل بیمه آرمان با انتقاد از نوع و کیفیت ساختمان های مسکن مهر می گوید این شرکت با توجه به قراردادش با بانک مسکن، بیمه نامه عمرِ مانده بدهکارِ مسکن مهر مناطق زلزله زده غرب ایران را تحت پوشش دارد اما آن بیمه نامه ها پوششِ زلزله ندارند.
وام‌ ۴۰ و ۸۰میلیون تومانی با سود ۴درصد!
پایگاه خبری راد: در حالی که امروزه بانک‌ها برای دادن وام در بهترین حالت سودهای ۱۸ درصدی را از مردم مطالبه می‌کنند، برخی بانک‌ها هم وام‌های چند ده میلیون تومانی با وام چهار درصد پرداخت می‌کنند؛ البته نه به صورت فوری.
افزایش قیمت سکه واقعی نیست!
پایگاه خبری راد: قیمت انواع سکه در حالی در بازار آزاد صعودی شده است که بخش قابل توجهی از این قیمت، حباب ناشی از فضای روانی است که به دلیل افزایش نرخ ارز ایجاد شده است.
تحولی نو در صنعت حمل‌و‌نقل؛ با کامیون‌های خودران
پایگاه خبری راد: گر چه چند سالی است که فناوری‌های خودران به‌عنوان یکی از گزینه‌های لوکس در خودروهای سواری مطرح شده‌اند، اما کاربرد این فناوری در حوزه دیگری در حال گسترش است.