06:09 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

آرشیو

از تاریخ: تا تاریخ:
کاهش سرمایه‌گذاری در کشورهای اروپایی
پایگاه خبری راد: دفتر آمار اتحادیه اروپا اعلام کرد سرمایه‌گذاری در ۲۴ کشور از ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا در ۱۰ سال گذشته کاهش داشته است.
افزایش بدهی و هزینه‌های استقراض؛ چالش جدید کشورهای حاشیه خلیج فارس
پایگاه خبری راد: در حالی که در بسیاری از کشورهای حاشیه خلیج فارس، بدهی در سطح قابل مدیریتی باقی مانده است اما افزایش سریع میزان بدهی‌ها و افزایش هزینه تامین مالی در کنار شرایط اعتباری جهان و نوسانات نرخ ارز می‌تواند در آینده برای این کشورها ریسک مالی ایجاد کند.
درخواست بلغارستان از روسیه برای احداث خط مستقیم گازی
پایگاه خبری راد: رئیس جمهور بلغارستان در بدو ورود خود به روسیه خواستار احداث خط لوله گاز به این کشور شد.
اختصاص یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای بازآفرینی شهری
پایگاه خبری راد: نوسازی وساماندهی بافت‌های ناکارآمد شهری که حدود ۲۰ میلیون نفر از جمعیت کشور با آن مواجه هستند در دستور کار اصلی دولت قرار دارد که اخیرا بانک مرکزی موافقت کرده یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی به این منظور اختصاص یابد.
چرا حساب بانکی ایرانیان در گرجستان بسته شد؟
پایگاه خبری راد: به تازگی حساب بانکی ایرانیان نزد بانک‌های گرجستان مسدود شده است. دلیل این موضوع عمدتا به ورود حجم متفاوت ارز به این حساب‌ها بر می‌گردد.
صادرات 2000 تن انواع فرآوردهای دامی از یزد به خارج کشور
پایگاه خبری راد: مدیر کل دامپزشکی استان یزد با اشاره به اجرای طرح ویژه ماه رمضان در این اداره کل، گفت: 26 اکیپ ثابت و سیار با 40 نفر از متخصصین و کارشناسان از 27 اردیبهشت تا 27 خردادماه، وظیفه نظارت و ارزیابی واحدهای عرضه و تولید فرآوردهای دامی استان را به عهده دارند.
چرا یزد قطب نساجی ایران است؟
پایگاه خبری راد: رییس انجمن نساجی استان یزد اظهار می‌کند: یزد به عنوان قطب صنعت نساجی کشور دارای دو هزار واحد نساجی است که با اشتغال 20 هزار نفر، 25 درصد سهم اشتغال این استان را به خود اختصاص داده است.
فعالیت تیمی برای سنجش میزان نیترات و سموم در میوه‌های پایتخت
پایگاه خبری راد: رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران بااشاره به مشاهده نیترات در آزمایشات محصولات میادین میوه‌ و تره‌بار از فعالیت تیمی برای تحلیل نتایج آزمایشات انجام شده خبر داد تا براساس آن توصیه‌هایی برای کاهش آلاینده در اختیار مردم، سازمان محیط زیست و کشاورزان ارایه شود.
اخبار ضد و نقیض از حضور یک شرکت خارجی در ایران
پایگاه خبری راد: شرکت دولتی نفت اندونزی (پرتامینا) یکی از شرکت‌هایی بود که برای توسعه میادین نفتی ایران پای میز مذاکره نشست و حتی نتیجه مطالعه طرح توسعه میدان منصوری که از سوی این شرکت ارائه شده بود نیز مورد بررسی قرار گرفت، اما اکنون اخبار ضد و نقیضی درمورد ادامه حضور این شرکت در ایران به گوش می‌رسد.
صعود بورس‌های آسیایی پس از توافق تجاری چین و آمریکا
پایگاه خبری راد: بورس‌های آسیایی در معاملات دوشنبه پس از آن که چین و آمریکا اعلام کردند به توافقی برای کنار گذاشتن تعرفه‌های وارداتی و جلوگیری از جنگ تجاری رسیده‌اند، روندی صعودی داشتند.