19:25 | چهارشنبه 10 ارديبهشت 1404
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کارشناس حوزه خودرو

مدیران خودرویی به نفع وزارت صنعت کار می کنند تا شرکت خود
نماد برتر- کارشناس حوزه خودرو معتقد است : از آنجایی که در خودروسازی ها، مدیران توسط سیاستگزاران خودرویی گزینش تعیین و انتخاب می شوند به همین علت به جای منافع شرکت خود، منافع مدیران ارشد وزارت صمت را در نظر می گیرند.
نگاه‌های متناقض به صنعت خودرو، دردسرساز می‌شود
پایگاه خبری راد: به اعتقاد یک کارشناس حوزه خودرو، مشکل اصلی صنعت خودرو نگاه‌ها و به دنبال آن انتظارات متناقض از این صنعت است. اکثرا خودروسازان داخلی خصوصی هستند که دولت تنها برایشان ایجاد خسارت کرده و برای جبران هم از افزایش غیرواقعی قیمت‌ها استفاده می‌کند.
ارز متهم ردیف اول است
پایگاه خبری راد: به گفته عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت، افزایش نرخ ارز مهمترین عاملی بوده که سبب افزایش قیمت خودرو و سایر کالاها شده است.
تحریم بانکی عامل خروج خودروسازان از بازار ایران
پایگاه خبری راد: برای جذب سرمایه گذار در صنعت خودرو باید ریسک این حضور را کاهش داد اما در تمام این سال ها برای کاهش ریسک های مالی و غیر مالی حرکت مثبتی رخ نداده است.
سهم سواری‌ها؛چالش حل نشده در تولید آلودگی هوا
پایگاه خبری راد: سیاهه انتشار آلودگی هوای تهران، علاوه بر تعیین سهم منابع ثابت و متحرک، سهم تقریبی خودروها به تفکیک ناوگان از کل انتشار آلودگی هوای تهران را مشخص کرده است اما آنچه توجه و مرور مجدد این سیاهه و توجه به برخی نکات را واجب می‌کند؛ واکنش مسئولان در مورد «سهم ناچیز سواری‌ها در تولید آلودگی هوای تهران» است.
دود تعلل در اجرای قانون فیلتر دوده در چشم شهروندان
پایگاه خبری راد: بنا به اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران امروز هوای پایتخت ناسالم برای گروه‌های حساس پیش‌بینی می‌شود بنابراین شصت و پنجمین روز است که تهرانی‌ها در هوای ناسالم تنفس می‌کنند.
بلاتکلیفی قانون «فیلتر دوده» در نبود جزییات
پایگاه خبری راد: بر اساس سیاهه انتشار آلودگی هوای تهران؛ از مجموع ذرات معلق تولیدی در شهر تهران، ۲۳ درصد سهم کامیون‌ها، چهار درصد سهم مینی بوس‌ها، ۱۲درصد سهم اتوبوس‌های شرکت واحد و ۱۸ درصد سهم سایر اتوبوس‌ها است. از این رو با توجه به دیزلی بودن ناوگان‌های یاد شده می‌توان این طور نتیجه گیری کرد که خودروهای دیزلی همچنان از عوامل مهم در آلایندگی شهر تهران هستند.
قانون «فیلتر دوده» در فیلترینگ خودروسازان یا محیط زیست؟
پایگاه خبری راد: قانون "نصب فیلتر دوده روی وسایل نقلیه دیزلی" از مهرماه سال 1395، ابلاغ شد اما با وجود گذشت یک سال از آغاز اجرایی شدن این مصوبه دولت یازدهم، مکلف شدن خودروسازان به نصب این قطعه کنترل کننده آلودگی و موظف شدن سازمان محیط زیست به نظارت و بازرسی خط تولید دیزل‌ها، شبهاتی در مورد روند اجرای دقیق این مصوبه از سوی دانشگاهیان، فعالان حوزه محیط زیست و کارشناسان حوزه صنعت خودرو مطرح می‌شود.
تاثیر سوخت بر عمر کاتالیست‌ خودروهای سواری
پایگاه خبری راد: یک عضو هیات علمی دانشکده انرژی و مکانیک دانشگاه شهید بهشتی ضمن تشریح نقش کاتالیست در کاهش آلودگی خودروهای سواری گفت: تنها یک بار سوخت‌گیری با سوخت غیر استاندارد، باعث تخریب یا کاهش بازدهی شدید کاتالیست ‌می‌شود و اگر کاتالیست بر اثر سوخت خراب شود مقصر تامین کننده سوخت است نه مالک خودرو.
صفحه قبل | صفحه بعد