11:22 | پنجشنبه 8 آذر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

شهرام آزادی

بی‌ثباتی نرخ ارز در کنار تحریم‌ها و دلالان عامل افزایش قیمت خودرو
پایگاه خبری راد: یک کارشناس صنعت خودرو، عامل افزایش قیمت خودرو را در نگاه اول افزایش ناگهانی قیمت ارز و بی‌ثباتی آن دانسته و معتقد است که محدودیت‌هایی که باعث افزایش نرخ ارز شد، قیمت خودرو را نیز افزایش داد.
نقدینگی پایین دلیل بروز مشکلات در صنعت خودرو
پایگاه خبری راد: بدون تامین نقدینگی و کمک مالی دولت نباید انتظار داشت که حتی در بلند مدت اتفاقی در تیراژ خودروها و تحویل تعهدات معوق خودروسازان صورت گیرد.
نیاز 30 هزار میلیارد تومانی صنعت خودرو!
پایگاه خبری راد: به دلیل افزایش قیمت ارز و مواد اولیه و دیگر شرایطی که بر صنعت خودرو تحمیل شده است، چنانچه دولت تسهیلات ۳۰ هزار میلیارد تومانی در اختیار این بخش نگذارد، صنعت خودروسازی به سمت ورشکستگی کامل خواهد رفت.
فشارهای داخلی از صنعت خودرو برداشته شود
پایگاه خبری راد: عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: در شرایط جدید که فشارها و تحریم‌های خارجی به صنعت خودرو و قطعه وارد می‌شود باید فشارهای داخلی از این صنایع برداشته شده و قوانین و مقررات در این حوزه تسهیل شوند.
پیشنهادی برای کاهش هزینه‌ها در خودروسازی
پایگاه خبری راد: عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: دو خودروساز بزرگ می‌توانند با تولید و تامین مشترک قطعات اصلی خودرو، به میزان قابل توجهی در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند.
اثرات کاهش نرخ دلار بر صنعت خودرو
پایگاه خبری راد: عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: با توجه به این که خودروسازان و قطعه‌سازان ارز مورد نیاز خود را از بازار ثانویه تامین می کنند، کاهش اخیر نرخ ارز در بازار آزاد تاثیری بر کاهش هزینه‌های تولید و قیمت‌ها در صنعت خودرو و قطعه‌سازی نخواهد داشت.
دولت به کمک صنعت خودرو بیاید
پایگاه خبری راد: عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: در شرایطی که آمریکا با هدف گرفتن صنعت خودرو، تولید و اشتغال ما را هدف گرفته است، دولت باید به کمک صنعت خودرو آمده و فرایندها و بوروکراسی مزاحم در این حوزه را تسهیل کند.
دولت سفته‌بازان را از بازار خودرو بیرون کند
پایگاه خبری راد: عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: دولت باید با واقعی‌سازی قیمت های رسمی خودرو، زمینه خروج دلالان و سفته‌بازان از این بازار را فراهم کند. در آن صورت مصرف‌کنندگان واقعی نیز موفق به خرید خودرو به قیمت های رسمی خواهند شد.
ایران بازار اصلی خودروهای چینی است اما ...
پایگاه خبری راد: عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: در حال حاضر ایران بازار اصلی و عمده صادرات خودروسازان چینی است با این حال پیش‌بینی می‌شود با روند فعلی رشد کیفی این خودروها در سال ۲۰۲۰ شاهد صادرات گسترده خودروهای چینی به اروپا باشیم.
واردات غیرقانونی خودرو ناشی از سیاست‌گذاری غلط است
پایگاه خبری راد: عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: ریشه تخلفاتی همچون ثبت سفارش و واردات غیرقانونی خودرو به سیاست‌گذاری‌های غلط در این حوزه باز می‌گردد.
با خروج خارجی‌ها دست خودروسازان در حنا نمی‌ماند
پایگاه خبری راد: عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: با تعلیق فعالیت‌ پژو سیتروئن در ایران و حتی در صورت خروج دیگر خودروسازان خارجی، خودروسازان داخلی بر توسعه خودروهای داخلی و پلت‌فرم‌های در دست طراحی متمرکز خواهند شد بنابراین اصطلاحا دست این شرکت‌ها در حنا نمی‌ماند.
دولت نباید به افزایش قیمت خودروهای وارداتی دامن بزند
پایگاه خبری راد: امروز ضرر و زیانی که کشور از بابت وجود برخی از خودروهای کم کیفیت در داخل متحمل می شود کمتر از هزینه ای که در جریان ورود خودروهای خارجی می پردازد، نیست.
بازار انحصاری خودرو ثمره تصمیمات دولتی است
پایگاه خبری راد: امروز ضرر و زیانی که کشور از بابت وجود برخی از خودروهای کم کیفیت در داخل متحمل می شود کمتر از هزینه ای که در جریان ورود خودروهای خارجی می پردازد، نیست.
واردکنندگان خودرو از شرایط روانی بازار سوءاستفاده می‌کنند
پایگاه خبری راد: عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: واردکنندگان خودرو از شرایط روانی بازار برای افزایش قیمت‌ها سوءاستفاده می‌کنند.
قطب سوم خودرو سازی در کشور ایده ای که بر روی کاغذ ماند
پایگاه خبری راد: انحصار در حوزه خودروسازی کشور به معضلی جدی و چالش برانگیز در یکی از پر سرو صداترین صنایع کشور تبدیل شده و تا زمانی که شاهد شکست این انحصار نباشیم انتظار حصول توفیقات شایسته در این بخش نزدیک به محال خواهد بود.
صفحه قبل | صفحه بعد