نماد برتر- وضعیت موتورسیکلت ها در تهران به یک داستان دنباله داری تبدیل شده که هیچ پایانی نمی توان برای آن متصور شد، حدود سه میلیون موتور سیکلتی که عمدتا زیر بار هیچ محدودیت، ممنوعیت و نظارتی نمی روند و آلایندگی زیادی نیز به هوای تهران تزریق می کنند.
پایگاه خبری راد: دبیرکارگروه ملی کاهش آلودگی هوای کشور با اشاره به اینکه در زمینه اعمال قانون معاینه فنی مشکل جدی داریم، گفت: موضوع عوارض تونل را در محیطهای دانشگاهی بررسی کنیم چرا باید این موضوع ابتدا سیاسی سپس پاک شود؟
پایگاه خبری راد: قائم مقام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از به روز رسانی سیاهه انتشار شهر تهران توسط بخشهای دانشگاهی و علمی خبر داد و گفت: شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با مجموعههای دانشگاهی در این زمینه همکاری میکند.
پایگاه خبری راد: دبیر کار گروه آلودگی هوا ضمن تشریح عملکرد ۷ ماهه دبیرخانه کارگروه آلودگی هوا از بی توجهی برخی دستگاههای اجرایی نسبت به مصوبات کاهش الودگی هوا خبر داد و گفت: با گذشت پنج سال از تصویب ضرورت نصب فیلتر دوده روی خودروهای دیزلی هنوز وزارت کشور هیچ اقدامی برای اجرای این مصوبه انجام نداده است.
پایگاه خبری راد: سیاهه انتشار آلودگی هوای تهران، علاوه بر تعیین سهم منابع ثابت و متحرک، سهم تقریبی خودروها به تفکیک ناوگان از کل انتشار آلودگی هوای تهران را مشخص کرده است اما آنچه توجه و مرور مجدد این سیاهه و توجه به برخی نکات را واجب میکند؛ واکنش مسئولان در مورد «سهم ناچیز سواریها در تولید آلودگی هوای تهران» است.
پایگاه خبری راد: مدیر واحد مدلسازی و پیشبینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اینکه آلایندههای گازی تولید شده به وسیله خودروهای سواری قابلیت تبدیل به ذرات ثانویه را دارند، اظهار کرد: اشتباه رایج، در این حوزه این است که آنچه در هوا به عنوان ذرات معلق کوچکتر از ۲.۵ میکرون (PM۲.۵ ) تنفس میکنیم را با خروجی منابع آلاینده یکی فرض کنیم.
پایگاه خبری راد: بنا به اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران امروز هوای پایتخت ناسالم برای گروههای حساس پیشبینی میشود بنابراین شصت و پنجمین روز است که تهرانیها در هوای ناسالم تنفس میکنند.
پایگاه خبری راد: بر اساس سیاهه انتشار آلودگی هوای تهران؛ از مجموع ذرات معلق تولیدی در شهر تهران، ۲۳ درصد سهم کامیونها، چهار درصد سهم مینی بوسها، ۱۲درصد سهم اتوبوسهای شرکت واحد و ۱۸ درصد سهم سایر اتوبوسها است. از این رو با توجه به دیزلی بودن ناوگانهای یاد شده میتوان این طور نتیجه گیری کرد که خودروهای دیزلی همچنان از عوامل مهم در آلایندگی شهر تهران هستند.