پایگاه خبری راد: در شرایطی که به نظر میرسد پرواز هواپیماهای آنتونوف مجددا ازسر گرفته شده است، وزیر راه و شهرسازی در دولتهای نهم و دهم اعلام کرد: از همان زمان هم پرواز هواپیماهای آنتونوف به دلیل مشکلاتی که داشتند، پرحادثه و پر ریسک بود و به نظر نمیرسد این هواپیماها در این صنعت موفق باشند.
پایگاه خبری راد: در حالی که سال ۱۳۹۳ پرواز آنتونوف ۷۴ به دستور رییسجمهور ممنوع شده بود، به ادعای یکی از کاربران فضای مجازی، این نوع هواپیما در پرواز تهران – مشهد توسط شرکت هواپیمایی پویا استفاده شده و با توجه به تایید مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری، به نظر میرسد که آنتونوفهای ممنوع شده چراغ خاموش به آسمان ایران بازگشتهاند.
پایگاه خبری راد: دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی اعلام کرد که در حال حاضر هیچ بحث و مذاکرهای میان ایرلاینهای ایرانی و شرکت هواپیماساز آنتونوف اوکراین برای خرید هواپیمای جدید وجود ندارد.
پایگاه خبری راد: دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی اعلام کرد که در حال حاضر هیچ بحث و مذاکرهای میان ایرلاینهای ایرانی و شرکت هواپیماساز آنتونوف اوکراین برای خرید هواپیمای جدید وجود ندارد.
پایگاه خبری راد: معاون سابق سازمان هواپیمایی معتقد است در شرایطی که بار دیگر آمریکا به دنبال افزایش فشارهای بینالمللی علیه ایران در صنعت هوایی است، ایرلاینهای ایرانی میتوانند با استفاده از تمام ظرفیتهای موجود در بازار نیازهای خود را برطرف کنند.
پایگاه خبری راد: چهار سال پس از سقوط هواپیمای آنتونوف ۱۴۰حوالی فرودگاه مهرآباد تهران، بار دیگر صحبتهایی از این هواپیما در ایران مطرح شده و به نظر میرسد تحریمهای جدید، مسئولان این شرکت اوکراینی را دوباره برای بازگشت به ایران امیدوار کرده است.
پایگاه خبری راد: پس از چند ماه گمانه زنی و مذاکراتی که از سوی مقامهای ایرانی نه تایید و نه رد میشد، سرانجام دو شرکت هواپیمایی ایرانی خرید ۴۰ فروند سوخو ۱۰۰ روسیه را در دستور کار قرار دادند. هواپیماهایی که به نظر میرسد حتی در خود کشور روسیه نیز چندان حضور محسوسی ندارند.
پایگاه خبری راد: پس از ماهها گمانهزنی سرانجام دو ایرلاین ایرانی توافق کردند که ۴۰ فروند هواپیمای مسافربری روسی را وارد ناوگان خود کنند.
پایگاه خبری راد: پس از حادثه تلخ سقوط هواپیمای شرکت آسمان در ۹ مایلی فرودگاه یاسوج، به نظر میرسد که در حال حاضر پروازها به این فرودگاه متوقف شده است.
پایگاه خبری راد: میانگین سنی بالای ۲۰ سال در ناوگان هوایی ایران باعث شده نه تنها بسیاری از ایرلاینهای ایرانی نتوانند برای رقابت با شرکتهای منطقهای با قدرت وارد بازار شوند، بلکه حتی از نظر ایمنی نیز ناوگان ایران با ابهامهایی جدی روبهرو باشد و سقوطهای گاه و بیگاه هواپیماهای ایران به خوبی این موضوع را نشان میدهد.