03:48 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

۱۵ درصد افزایش

چرا ۷۰۰ هزار مغازه بدون مجوز داریم؟!/ اتاق اصناف پاسخگو باشد
پایگاه خبری راد: با وجود اینکه برخی واحدهای صنفی تقریبا هر ماه در صدر گزارش شکایات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان قرار دارند، رئیس این سازمان معتقد است که پاسخگوی اصلی به این وضعیت باید اتاق اصناف باشد و باید مشخص شود که چرا بیش از ۷۰۰ هزار واحد صنفی بدون پروانه‌ هستند؟!
چرا ۷۰۰ هزار مغازه بدون مجوز داریم؟
پایگاه خبری راد: با وجود اینکه برخی واحدهای صنفی تقریبا هر ماه در صدر گزارش شکایات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان قرار دارند، رئیس این سازمان معتقد است که پاسخگوی اصلی به این وضعیت باید اتاق اصناف باشد.
۵۱ درصد کم‌بارشی کشور نسبت به بلندمدت
پایگاه خبری راد: رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی از کمبود ۵۱ درصدی بارش کشور طی پنج ماه گذشته خبر داد.
۱۳ میلیون کارگر ایرانی چشم انتظار رقم دستمزد
پایگاه خبری راد: جلسه نهایی تعیین مزد سال آینده کارگران در حالی به موعد خود نزدیک می‌شود که در روزهای اخیر پیشنهاد افزایش پلکانی حقوق و دستمزد کارمندان و کارگران، واکنش‌ها و دیدگاه‌های متفاوتی را در پی داشته است.
آخرین وضعیت سامانه املاک و اسکان
پایگاه خبری راد: مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن درباره سامانه اخذ مالیات از خانه های خالی گفت: مسوولیت ایجاد سامانه املاک و اسکان که یک طرح ملی است و دستگاه‌ها و نهادهای بسیاری باید در آن مشارکت کنند به سازمان ملی زمین و مسکن واگذار شده و کارها در حال انجام است.
مسکن هم‌ردیف بازار پول قرار گرفت
پایگاه خبری راد: رسیدن میزان رشد قیمت مسکن شهر تهران به ۱۵ درصد در آذرماه امسال نشان می‌دهد بازده سرمایه در این بخش هم‌اکنون با میزان سود بانکی برابری می‌کند.
طلای جهانی در بالاترین قیمت دو هفته اخیر ایستاد
پایگاه خبری راد: طلا در معاملات روز پنج‌شنبه بازار جهانی که دلار و معاملات سهام آسیا ثابت بود، تحت تاثیر انتظارات برای افزایش خرید در پایان سال به بالاترین قیمت در دو هفته گذشته صعود کرد.
نانوایی‌ها تخلف کردند؟
پایگاه خبری راد: طی روزهای گذشته شاهد اخباری درباره تغییر قیمت نان بودیم و قیمت‌ها در برخی نانوایی‌ها تغییر کرد که نهایتا اعلام شد باید نرخ‌ها به حالت قبل برگردد تا در این زمینه تصمیم‌گیری شود. اما نکته قابل توجه این است که تکلیف مبالغی که در روزهای گذشته تحت عنوان افزایش قیمت نان از مردم گرفته شده، چه می‌شود؟
وام‌ ۴۰ و ۸۰میلیون تومانی با سود ۴درصد!
پایگاه خبری راد: در حالی که امروزه بانک‌ها برای دادن وام در بهترین حالت سودهای ۱۸ درصدی را از مردم مطالبه می‌کنند، برخی بانک‌ها هم وام‌های چند ده میلیون تومانی با وام چهار درصد پرداخت می‌کنند؛ البته نه به صورت فوری.
سهم ۲۰ درصدی ایران از بازار صنایع غذایی روسیه
پایگاه خبری راد: نایب رییس خانه صنعت ایران از تعیین سهم ۲۰ درصدی ایران از بازار صنایع غذایی روسیه خبر داد.
خودرو نباید انحصاری قیمت گذاری شود
پایگاه خبری راد: زمانی که هزینه‌های تولید مانند دستمزد کارگران، قیمت مواد اولیه و... افزایش یافته، واضح است که قیمت خودرو نیز رشد پیدا می‌کند.
۷۵ درصد از درآمد مالیاتی مصوب محقق شده است
پایگاه خبری راد: براساس اطلاعات بانک مرکزی ایران درآمدهای مالیاتی در چهار ماهه نخست سال جاری ۲۹ هزار میلیارد تومان بوده در حالی که میزان مصوب چهار ماهه نخست سال جاری ۳۹ هزار میلیارد تومان بوده است.
 از ماه دیگر زیتون ارزان می‌شود
پایگاه خبری راد: رئیس شورای ملی زیتون گفت: نیازی به واردات میوه زیتون نداریم و تقریبا در این زمینه خودکفا هستیم و فقط باید در زمینه واردات روغن زیتون ساماندهی صورت گیرد.
صفحه قبل | صفحه بعد