15:46 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

وزیر انرژی

بازگشت وزیر انرژی اخراجی عربستان در یک سمت جدید
نماد برتر- وزیر انرژی سابق عربستان سعودی طی حکم سلطنتی به عنوان وزیر در وزارتخانه تازه تاسیس سرمایه گذاری منصوب شد.
خلاصی موقتی نفت از وحشت کرونا
نماد برتر- قیمت نفت پس از سه روز کاهش در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی، با وجود ترس از شیوع گسترده ویروس کرونا افزایش پیدا کرد.
کاهش قیمت نفت درپی گسترش کرونا
نماد برتر- قیمت نفت روز جمعه درپی گسترش شیوع ویروس کرونا در کشورهای دیگر علاوه بر چین و نگرانی‌ها نسبت به تقاضا برای سوخت کاهش پیدا کرد.
مداخله گازی آمریکا در قالب کمک یک میلیارد دلاری
نماد برتر- آمریکا قصد دارد یک میلیارد دلار کمک برای کشورهای مرکز و شرق اروپا به منظور کمک برای کاهش وابستگی آنها به نفت و گاز روسیه فراهم کرده و از تکمیل ساخت خط لوله نورد استریم ۲ جلوگیری کند.
خط لوله گاز ۶ میلیارد دلاری روسیه به سرانجام نمی‌رسد
نماد برتر- وزیر انرژی آمریکا در اظهاراتی اعلام کرد مطمئن است روسیه قادر نخواهد بود خط لوله گازی نورد استریم ۲ در دریای بالتیک را کامل کند و واشنگتن به مخالفت با این پروژه ادامه خواهد داد.
جهش قیمت نفت در پی کاهش موارد ابتلا به کرونا
نماد برتر- بهای نفت در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر کاهش نرخ روزانه موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در چین که امیدواری سرمایه گذاری به بهبود تقاضای این کشور برای سوخت را برانگیخت، صعود کرد.
کاهش قیمت نفت در واکنش به شایعات گمراه کننده
پایگاه خبری راد: قیمتهای نفت پس از این که روز گذشته تحت تاثیر نگرانیها نسبت به تحقق توافق تجاری آمریکا و چین به شدت ریزش کرد، روز سه شنبه درپی آمار اقتصادی ضعیف چین کاهش یافت.
جهش نرخ پایبندی اوپک پلاس به پیمان نفتی به بالای ۲۰۰ درصد
پایگاه خبری راد: نرخ پایبندی تولیدکنندگان نفت اوپک و غیراوپک به توافق کاهش تولید در سپتامبر بالای ۲۰۰ درصد بود.
تمایل گازپروم برای همکاری با شرکت‌های سعودی
پایگاه خبری راد: وزیر انرژی روسیه اظهار کرد: شرکت گازپروم به همکاری با شرکت‌های سعودی در زمینه گاز طبیعی علاقمند است.
لکه نفتی اسرارآمیز!
پایگاه خبری راد: بیش از یک ماه از رسیدن یک لکه نفتی به سواحل توریستی برزیل می‌گذرد که ماسه‌ها را از لکه‌های سیاه پوشانده و باعث از بین رفتن لاک پشتهای دریایی و وحشت ماهیگیران شده است بدون این که منشا آن مشخص باشد.
بزرگترین عرضه عمومی سهام جهان در راه است
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت نفتی دولتی آرامکوی سعودی اعلام کرد این شرکت آماده عرضه سهام در بازار سهام ریاض است و این برنامه به زودی انجام خواهد شد.
قیمت نفت افزایش یافت
پایگاه خبری راد: قیمت نفت روز سه‌شنبه با خوش بینی به احتمال توافق اوپک و کشورهای دیگر برای ادامه کاهش تولید، برای پنجمین روز متوالی افزایش پیدا کرد و به بالاترین حد در شش هفته گذشته رسید.
روابط ما با عربستان دستخوش تغییر نخواهد شد
پایگاه خبری راد: وزیر انرژی روسیه اعلام کرد تغییرات در مدیریت وزارت نفت عربستان سعودی روی همکاری میان مسکو و ریاض تاثیری نخواهد گذاشت و وی قصد دارد بزودی با خالد الفالح، همتای سعودی خود دیدار کند.
پیگیری ساخت نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی سیریک با وام دولت روسیه
پایگاه خبری راد: وزیر نیرو در بدو ورود به مسکو گفت: در جریان این سفر امضای الحاقیه به قرارداد احداث نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی سیریک استان هرمزگان با استفاده از وام دولت روسیه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
اوپک دست به کار می‌شود؟
پایگاه خبری راد: اوپک در نظر دارد در نشست کمیته نظارتی این گروه که ماه میلادی آینده برگزار می‌شود، به کاهش قیمت نفت واکنش نشان دهد.