02:46 | جمعه 13 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

هدفمندی یارانه

تحلیل یک عضو کمیسیون انرژی درباره قیمت بنزین
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: بر اساس قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، دولت این اختیار را دارد تا قیمت حامل‌های انرژی را افزایش دهد. از مجلس نیز در قانون بودجه این امر خواسته شده بود اما مجلس با آن مخالفت کرد.
ابلاغ سیاست جدید راهبردی صنعت خودرو
پایگاه خبری راد: قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت از ابلاغ سیاست جدید راهبردی صنعت خودرو در کشور خبر داد اما به جزییات آن اشاره ای نکرد.
سهم تولید و عمران در هدفمندی یارانه‌ها هنوز پرداخت نشده است
پایگاه خبری راد: سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: با گذشت سال‌های مدید هنوز سهم حوزه تولید و عمران از هدفمندی یارانه‌ها پرداخت نشده و دولت‌ها دوست ندارند این قانون را به شکل درست و واقعی اجرا کنند.
هیات دولت آیین‌نامه اجرایی نحوه پرداخت یارانه‌ها در سال ۱۳۹۷ را تصویب کرد
پایگاه خبری راد: هیات وزیران در جلسه عصر یکشنبه خود به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور، آیین‌نامه‌ی اجرایی مربوط به پرداخت‌های نقدی و غیرنقدی یارانه‌ها در سال ۱۳۹۷ را، تصویب کرد.
یارانه خرداد زودتر واریز می‌شود
پایگاه خبری راد: بر خلاف ماه‌های گذشته یارانه خرداد ماه دو روز زودتر و در روز پنجشنبه همزمان با ۲۴ خردادماه واریز می‌شود.
شربت تلخی که بالاخره باید سر کشید!
پایگاه خبری راد: باوجود افزایش هفت درصدی قیمت آب و برق، وزیر نیرو همچنان معتقد است که قیمت‌های فعلی فاصله قابل ملاحظه ای با قیمت واقعی دارد و نرخ فعلی نیز باید اصلاح شود، البته این در شرایطی است که بر اساس آمار لیست دریافت آب‌ بها در کشورهای خاورمیانه، ایران جزو کشورهایی است که کمترین آب‌ بها را از مشترکان خود دریافت می‌کند.
جزئیات جدید از بازگشت کارت سوخت به جایگاه‌ها
پایگاه خبری راد: با ورود سامانه های جدید، دستگاه‌های نازل جایگاه‌های سوخت به‌گونه ای ارتقا می‌یابند که با ارتقای این دستگاه‌ها، سوخت‌گیری و پرداخت هزینه همزمان در جایگاه‌های عرضه سوخت صورت خواهد گرفت.
سیر صعودی مصرف انرژی توسط پردرآمدها و بد مصرف ها
پایگاه خبری راد: اعطای یارانه برق به ثروتمندان نه تنها به ضرر صنعت برق که به نوعی اجحاف در حق اقشار ضعیف بدل شده است، این در حالی است که طبق قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی، مشترکین پرمصرف نه تنها نباید یارانه بگیرند که یارانه سایر مشترکین را نیز باید بپردازند.
یارانه‌ها امشب در حساب‌هاست/ دریافتی هر نفر به مرز ۴ میلیون رسید
پایگاه خبری راد: یارانه نقدی اردیبهشت ماه به روال معمول ساعت ۲۴ روز ۲۶ ماه واریز خواهد شد.
بررسی اجرای قانون هدفمندی در سال 97 در جلسه امروز کمیسیون برنامه و بودجه
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از بررسی وضعیت مصارف و منابع قانون هدفمندی یارانه‌ها در سال 97 در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.
 نحوه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها صددرصد مغایر قانون است
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «نحوه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها صددرصد مغایر قانون است» گفت که هیچ کدام از اهداف هدفمندی یارانه ها از جمله صرفه‌جویی در مصرف سوخت و کمک به آسیب دیدگان محقق نشده است.
قیمت آب و برق از ابتدای اردیبهشت افزایش یافت
پایگاه خبری راد: هیات وزیران در مصوبه‌ای به استناد مواد یک و سه قانون هدفمند کردن یارانه‌ها مصوب ۱۳۸۸ به وزارت نیرو اجازه داد تا متوسط تعرفه‌های آب و برق را از ابتدای اردیبهشت ماه امسال بدون تغییر ساختار تعرفه‌ها هفت درصد افزایش دهد.
دو شایعه‌ای که در میان مردم رایج است
پایگاه خبری راد: فرآورده‌های شیر استریل و توزیع شیرفله و همچنین فرآورده آب معدنی بسته بندی شده از مواد پر مصرف جامعه است که در میان مردم شایعات و باورهای مختلفی درباره آنها وجود دارد و هر کدام از آنها نیز طرفداران و مخالفان فراوانی دارند.
همه یارانه گرفتند
پایگاه خبری راد: یارانه نقدی فروردین ماه به حساب سرپرستان خانوار و همچنین گروه‌های هدف که مبلغی مازاد از محل هدفمندی یارانه‌ها دریافت می‌کنند، شب گذشته واریز شده است.
آغاز جلسه علنی مجلس/ سوال دو نماینده از وزیر ارتباطات در دستور کار
پایگاه خبری راد: جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به ریاست علی لاریجانی و با حضور نمایندگان آغاز شد.