01:55 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سلامتی

میلیون‌ها نفر در جهان قربانی آلودگی محیط زیست می‌شوند
پایگاه خبری راد: سازمان ملل متحد با استناد به نتایج یک بررسی مبسوط هشدار داده است که آلودگی هوا، خاک، آب‌های زیرزمینی و دریاها موجب مرگ میلیون‌ها نفر در جهان می‌شود. این سازمان از دولت‌ها خواسته است که به طور جدی جلوی این روند را بگیرند.
خط قرمزهای یک سفر دریایی
پایگاه خبری راد: رعایت ایمنی در زمان گردشگری دریایی یکی از مهمترین مسائلی است که موجب حفظ سلامت مسافران و جلوگیری از هرگونه خطر احتمالی می‌شود.
ناگفته‌هایی از بازار و مصرف «لوازم آرایش» در ایران
پایگاه خبری راد: مدیرکل امور فراورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو اخیراً اعلام کرده گردش مالی محصولات آرایشی و بهداشتی کشورمان ۶۵ هزار میلیارد تومان است. جدا از این رقم بالا، بارها خبرهایی مبنی بر اینکه ایران یکی از پرمصرف‌ترین کشورهای جهان است، مطرح شده. اما دلیل این گردش مالی بالا و مصرف زیاد ما در این حوزه چیست؟
چرا به کلسیم نیاز داریم؟
پایگاه خبری راد: کلسیم یک عنصر شیمیایی و ماده معدنی است که برای زنده ماندن اندام‌ها یا ارگانیسم‌ها ضروری به شمار می‌آید.
تشدید بازرسی‌ها در ایام منتهی به سال نو
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان ملی استاندارد ایران از افزایش گشت‌های بازرسی از ابتدای ماه جاری خبر داد و گفت که در یکی از بازرسی‌های اخیر این سازمان ۹۰۰۰ سیلندر غیر استاندارد کشف شده است.
نخستین محصول تراریخته که وارد بازار شد، چه بود؟
پایگاه خبری راد: عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: در زمینه محصولات تراریخته باید به جای ادعا به واقعیت توجه شود و اطلاعات درست در اختیار مردم قرار بگیرد.
بالاخره گوشی هوشمند خوب است یا بد؟
پایگاه خبری راد: در عصر رسانه، آنچه می‌تواند ما را از آسیب‌های این ابزار در امان بدارد و به زبان ساده بگذارد ما سوار آن شویم به جای آنکه رسانه سوار ما شود، مدیریت مصرف و گرفتن رژیم مصرف رسانه‌ای است.
با فواید جویدن ناخن آشنا شوید!
پایگاه خبری راد: کودکان اغلب به علت های متفاوتی اقدام به جویدن ناخن های دست خود می کنند که از جمله معمول ترین آنها می توان به استرس و اضطراب اشاره کرد. این در حالی است که بعضی از آنها هیچ دلیل مشخصی برای کار خود ندارند! از طرفی عادت جویدن ناخن ها معمولا در سنین پایین تر بیشتر دیده می شود که نگرانی های زیادی را برای والدین ایجاد می کند.
خواب‌تان را با اپل‌واچ تنظیم کنید
پایگاه خبری راد: اپل واچ به احتمال زیاد تا سال ۲۰۲۰ میلادی به قابلیت ردیابی میزان و کیفیت خواب مجهز خواهد شد.
تبدیل تلفن همراه به گجت‌های سلامتی
پایگاه خبری راد: محققان مؤسسه علوم نوری در اسپانیا موفق به ساخت چندین نمونه از تجهیزات پزشکی با فناوری گرافن شدند. هدف نهایی این پروژه تبدیل تلفن همراه به تجهیزات پزشکی و سلامتی است.
افزایش امنیت طلافروشی‌ها با دستگاه "مه‌ساز امنیتی"
پایگاه خبری راد: محققان اصفهانی موفق به ساخت دستگاه "مه‌ساز امنیتی" شدند که به کمک آن می‌توان جلوی سرقت مسلحانه از طلافروشی‌ها را گرفت.
امنیت سایبری نسل پنجم اینترنت زیرسوال رفت!
پایگاه خبری راد: بسیاری از کارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری هشدار داده‌اند که آسیب پذیری و حفره‌های امنیتی موجود در شبکه نسل پنجم اینترنت ممکن است امنیت اطلاعات کاربران را به مخاطره بیاندازد.
چرا مردم با فیزیوتراپی غریبه‌اند؟
پایگاه خبری راد: سالن انتظار پر است از آدم‌هایی که می‌شود توی صورتشان آثار درد را دید. برای بعضی‌هایشان درد آن قدر کهنه شده که دیگر به آن خو کرده‌اند، مثل یک همدم قدیمی؛ یک همدم آزاردهنده.
همه مصدومان حادثه دانشگاه آزاد مرخص شدند
پایگاه خبری راد: مدیران اورژانس از ترخیص تمامی مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس دانشگاه آزاد در واحد علوم و تحقیقات خبر داد.
صنایع بزرگ پیوست سلامت را رعایت کنند
پایگاه خبری راد: معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: صنایع بزرگ در کشور باید به عنوان یک اصل اساسی، پیوست سلامت را رعایت کنند.