19:56 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

انتقال پول

ریشه خودروسازان اروپایی در ایران عمیق است
پایگاه خبری راد : خودروسازان اروپایی به خصوص شرکت های فرانسوی ریشه عمیقی در ایران دارند بطوریکه پژو امروز با قبل از برجام خیلی متفاوت است.
فروش نفت ایران با مشکل مواجه نمی‌شود
پایگاه خبری راد: یک کارشناس مسائل انرژی معتقد است: خروج آمریکا از برجام به احتمال زیاد مشکلی در فروش نفت ایران به وجود نخواهد آورد چون خریداران نفت ایران یعنی اروپا، چین و ... به حفظ برجام با وجود خروج آمریکا تمایل دارند.
واردات خودرو سهمیه بندی می شود؟
پایگاه خبری راد: گویا همان‌طور که وزیر صنعت، معدن و تجارت وعده داده، واردات خودرو در مسیر سخت شدن قرار گرفته و قرار است برای مدیریت منابع ارزی، ورود خودروهای خارجی به کشور محدود شود.
افزایش ۷درصدی قیمت برق مشکل ما را حل نمی‌کند
پایگاه خبری راد: به گفته رئیس هیات مدیره سندیکای شرکت های تولیدکننده برق، افزایش هفت درصدی قیمت برق به هیچ وجه نمی تواند مشکلات این صنعت را حل کند؛ چراکه قیمت برق در همه کشورهای همسایه بالاتر از پنج سنت است اما زمانی که ما می خواهیم قیمت برق را به یک سنت برسانیم، همه اعتراض می کنند
پرداخت درون برنامه‌ای به اینستاگرام افزوده می‌شود
پایگاه خبری راد: شبکه اجتماعی اینستاگرام قصد دارد در آینده‌ی نزدیک، امکان پرداخت درون برنامه‌ای را به پلت‌فرم خود اضافه کند.
ظرفیت ۷میلیون دلاری گردشگری سلامت در ایران/ فعالیت دلالان بیمار در خاک عراق
پایگاه خبری راد: رئیس انجمن گردشگری سلامت تاکید کرد که ایران می‌تواند سالیانه هفت میلیارد دلار در حوزه گردشگری سلامت درآمد داشته باشد، اما در حال حاضر یک هفتم این درآمد و حتی کمتر از آن را به دست می‌آورد.
ارز به وفور در کشور وجود دارد/فکری برای تامین نیاز مازاد ارز دولتی شود
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه «ارز به وفور در کشور وجود دارد» گفت: اگر دولت برای عرضه ارز مازاد بر ارز دولتی فکری نکند بازار عرضه زیرزمینی به وجود می‌آید.
اثر سوء مدیریت‌ها بیشتر از لغو برجام است
پایگاه خبری راد: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به شرایط اقتصادی امسال از جمله نوسانات نرخ ارز و خروج آمریکایی‌ها از برجام اشاره کرد و گفت: خروج آمریکایی‌ها از برجام و حتی لغو آن با توجه به اینکه به ویژه در حوزه پولی و بانکی گشایش خاصی صورت نگرفته است، تاثیر چندانی نمی‌تواند در این زمینه روی اقتصاد بگذارد اما برخی سوء مدیریت‌ها اثر بیشتری دارد که باید تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌گذاری‌ها کارشناسی و با نظر متخصصان انجام شود.
برای محفاظت از حریم خصوصی چکار کنیم؟
پایگاه خبری راد: این روزها که همه اطلاعات در دنیای مجازی در هم تنیده شده و باید برای انجام کارهای ضروری و غیرضروری خود اعم از کارهای بانکی، ارسال پیام و غیره از اینترنت، اپلیکیشن و حساب‌های کاربری متعدد خود در فضای مجازی استفاده کنیم، آگاهی از اینکه چگونه از اطلاعات شخصی و حریم خصوصی خود محافظت کنیم و امنیت سایبری حساب‌های کاربری خود را افزایش دهیم، به کاربران کمک به سزایی خواهد کرد.
کشتی بازار ارز کجا پهلو گرفته است؟
پایگاه خبری راد: متاسفانه با سیاست‌گذاری‌های فعلی مشخص نیست، آینده اقتصادی ایران به کدام سمت و سو حرکت خواهد کرد، حتی اقتصاددان‌ها و فعالان حوزه اقتصادی هم می‌گویند نمی‌دانند که تا پایان سال قیمت ارز چه میزان خواهد بود؟
اسپیکر هوشمند مبتنی بر پیام‌رسان وی چت در راه است
پایگاه خبری راد: تنسنت - شرکت مادر پیام رسان محبوب و پرطرفدار وی چت - به تازگی اعلام کرده که درصدد عرضه یک اسپیکر هوشمند مبتنی بر پیام رسان وی چت است.
بیت‌کوین دوباره گران می‌شود!
پایگاه خبری راد: یک کارشناس حوزه بانکداری الکترونیک با اشاره به ارائه ارز دیجیتالی "گرام" در آینده‌ای نزدیک توسط تلگرام، این ارز را یک رقیب جدی برای بیت‌کوین ارزیابی کرد.
ادامه تجارت برنج ایران و پاکستان از طریق دوبی
پایگاه خبری راد: رییس انجمن صادرکنندگان برنج پاکستان با اشاره به اینکه به رغم امضای توافق تجارت ترجیحی میان ایران و پاکستان از سال ۲۰۰۶ عمده تجارت دو کشور از جمله برنج از طریق دوبی انجام می‌گیرد، گفت: حجم تجارت دو جانبه از کمتر از ۸۰۰ میلیون دلار فعلی می تواند به ۱۰ میلیارد دلار افزایش پیدا کند.
زیرساخت‌های صادراتی ما ناقص است
پایگاه خبری راد: رئیس کنفدراسیون صادرات معتقد است نبود زیرساخت‌های مناسب صادراتی باعث شده است که صادرکنندگان ما نتوانند از فرصت ها و بازارهای جدید صادراتی استفاده مناسب را ببرند.
از اهداف صادراتی عقب هستیم/ صادرات ۱۱ ماهه حدود ۴۱ میلیارد دلار
پایگاه خبری راد: رئیس کنفدراسیون صادرات به ارزیابی وضعیت کلی صادرات در سال ۱۳۹۶ پرداخت و تصریح کرد که از ارقامی که در هدف‌گذاری صادراتی تعیین شده بود عقب هستیم.