05:44 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

اطلاعات کاربران

فناوری تشخیص چهره و احراز هویت آیفون فریب هکرها را نمی خورد!
پایگاه خبری راد: اپل به تازگی مدعی شده است که سیستم تشخیص چهره هوشمند در گوشی های آیفون فریب حقه جدید هکرها برای نفوذ به حریم خصوصی کاربران را نمی‌خورند.
قابلیت‌های جدید واتس‌اپ به زودی اجرا می شود
پایگاه خبری راد: کارشناسان بر این باورند که واتس‌اپ در آینده‌ای نزدیک میزبان چند قابلیت جدید و کاربردی خواهد بود و به کاربرانش این امکان را می‌دهد تا با بهره‌گیری از آنها بتوانند کارهای خود را در آن بهتر انجام دهند.
سواستفاده هکرها از حفره امنیتی فایرفاکس
پایگاه خبری راد: بسیاری از کارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری به تازگی از یک حفره امنیتی و باگ جدید در مرورگر اینترنتی فایرفاکس خبر داده‌اند که به مدت چندین سال به هکرها اجازه نفوذ به اطلاعات شخصی کاربران را داده است.
تلاش آمریکا برای تخریب شرکت چینی هواوی!
پایگاه خبری راد: دولت ژاپن نیز اعلام کرده است که قصد دارد همکاری‌های مخابراتی و ارتباطی خود را با شرکت چینی هواوی قطع کند.
بررسی طرح مدیریت و ساماندهی پیام‌رسان‌های داخلی
پایگاه خبری راد: چند روزی است که پیش‌نویس «طرح ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی» توسط نمایندگان مجلس منتشر شده و باعث انتقادهایی شده است. منتقدان به دو موضوع نقد دارند: محتوای محدودکننده‌ و امضاکنندگان این طرح.
برای جلوگیری از هک شدن آیفون چه کاری باید انجام داد؟
پایگاه خبری راد: علی رغم ادعای اپل ، به عنوان شرکت سازنده این محصولات ، گوشی های آیفون نیز درست همانند سایر گوشی‌های اندرویدی قابل هک بوده و به هکرها و مجرمان سایبری این امکان را می‌دهند تا در صورت لزوم به اطلاعات موردنیاز کاربران و قربانیان مدنظر خود دسترسی و نفوذ پیدا کنند.
نقض حریم خصوصی کاربران در شبکه اجتماعی لینکدین
پایگاه خبری راد: مایکروسافت به تازگی درمورد سوءاستفاده از بالغ بر ۱۸ میلیون نفر از کاربران اپلیکیشن شبکه اجتماعی لینکدین اعتراف کرد.
وضع فوانین سخت گیرانه روسیه بر شرکت‌های فعال در حوزه فناوری و شبکه‌های اجتماعی!
پایگاه خبری راد: به نظر می‌رسد که روسیه قصد دارد قوانین محدودکننده و سخت‌گیرانه بیشتری را برای فعالیت غول‌های تکنولوژی نظیر گوگل و فیس بوک وضع کند.
 هزاران کاربر هنگام دانلود بازی در معرض جاسوس افزار!
پایگاه خبری راد: به گفته یک پژوهشگر امنیتی، بالغ بر نیم میلیون کاربر با دانلود اپلیکیشن‌های بازی در فروشگاه آنلاین گوگل پلی استور در معرض یک جاسوس افزار قرار گرفته‌اند.
 اطلاعات هویتی 26 میلیون کاربر در دست هکرها!
پایگاه خبری راد: هکرها توانستند به اطلاعات شخصی و هویتی بیش از ۲۶ میلیون کاربر آمریکایی دست پیدا کنند.
افزایش امنیتی فایرفاکس
پایگاه خبری راد: موزیلا اعلام کرد که مرورگر اینترنتی فایرفاکس از این پس به منظور افزایش امنیت سایبری کاربران به قابلیت جدیدی مجهز می‌شود که منجر به امنیتی تر شدن آن می شود و دسترسی هکرها به اطلاعات شخصی آنها را قطع می‌کند.
راهکارهایی برای افزایش امنیت سایبری سازمانی
پایگاه خبری راد: بسیاری از کارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری و فناوری بارها توصیه کرده‌اند که ادارات و سازمان‌های مختلف باید به منظور افزایش امنیت سرورهای متصل به اینترنت و سیستم‌های خود سازوکارهای ویژه‌ای را در نظر گرفته و اعمال کنند تا از نفوذ هکرها و افشای اطلاعات خصوصی و محرمانه اداری جلوگیری به عمل بیاورند.
اپلیکیشن‌های اندرویدی اطلاعات کاربران را دزدیدند
پایگاه خبری راد: پژوهشگران فعال در حوزه امنیت سایبری به تازگی اعلام کرده‌اند که بدافزار موجود در ۲۹ اپلیکیشن اندرویدی اطلاعات کاربران را به سرقت برده است.
پیام‌های خصوصی ۸۱ هزار کاربر فیس‌بوکی به سرقت رفت
پایگاه خبری راد: تازه‌ترین گزارش‌ها حاکی از آن است که پیام‌های خصوصی بالغ بر ۸۱ هزار حساب کاربری در فیس‌بوک به سرقت رفته است.
یک آسیب پذیری جدید در پردازنده‌های اینتل یافت شد
پایگاه خبری راد: به تازگی محققان امنیتی دریافته و اعلام کرده‌اند که در تراشه‌های پردازنده ساخت شرکت اینتل یک آسیب پذیری جدید وجود دارد که به هکرها اجازه می‌دهد به اطلاعات کاربران موردنظر نفوذ یابند.