15:46 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

استعلام

نگران کارت سوخت نباشید
پایگاه خبری راد: از چند روز پیش شمارش معکوس برای آغاز طرح الزام استفاده از کارت سوخت شخصی آغاز شد و مالکان وسایل نقلیه در تب‌وتاب دریافت این کارت بودند و اکنون بار دیگر بر ضرورت استفاده از کارت هوشمند سوخت برای سوخت‌گیری در جایگاه‌های عرضه از روز سه‌شنبه (۲۲ مردادماه) تاکید شده است اما افرادی که تاکنون قادر به دریافت کارت سوخت خود نشده‌اند، نگران نباشند، چراکه کارت سوخت جایگاه‌داران چاره کار این افراد شده است.
دلیل تاخیر پروازها چیست؟
پایگاه خبری راد: در حالی که اخیرا سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی از تاخیرهای زیاد پروازها در کشور انتقاد کرده است، معاون سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرده که عوامل مختلفی در بروز تاخیر پروازی موثر هستند و انعکاس آمار آن بدون توجه به افزایش قابل توجه تعداد پرواز و مسافر حمل شده قابل قبول نیست.
کمبودی در قطعات جانبی لوازم برقی آشپزخانه نیست
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران صنایع برودتی، تهیه مطبوع لباسشویی و قطعات یدکی با بیان اینکه ۹۰ درصد نمایندگی و کارت‌های گارانتی در کشور بدون اطمینان و ثبات هستند، گفت: کمبودی در بازار قطعات جانبی لوازم برقی آشپزخانه وجود ندارد و تنها قیمت محصولات رشد قابل توجهی به خود گرفته است.
آیا دولت پزشکان الکترونیکی شده است؟
پایگاه خبری راد: درمان القایی، تقلب در نظام بیمه، بی­‌مسئولیتی پزشکان در قبال بیماران، افزایش مخارج درمان، ویزیت­‌ها و تعرفه­‌های غیرمتعارف و افزایش نسبت هزینه بهداشت و درمان در سبد خانواده، از جمله مشکلات مردم در حوزه سلامت است. اما دولت الکترونیک چه ارتباطی با این مسائل دارد؟ آیا پیشرفت دولت الکترونیک به رفع این چالش‌­ها کمک می­‌کند؟
اطلاعیه همراه اول درباره کد افزایش مبلغ قطع میاندوره
پایگاه خبری راد: اپراتور اول تلفن همراه تاکید کرده کد ستاره ۱۰ ستاره ۱۱۷ مربع فقط سقف قطع میان دوره مشترکان دائمی را بالا می‌برد.
حالت‌های مختلف نتیجه استعلام اصالت گوشی
پایگاه خبری راد: خریدارانی که قصد خرید گوشی تلفن همراه دارند، باید با مراجعه به سامانه‌ی همتا، اصالت دستگاه را استعلام کنند.
پیشنهاد اصلاح روش جریمه عوارض الکترونیکی آزادراه‌ها
پایگاه خبری راد: معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از ارائه پیشنهاد جدید به جای اعمال روش جریمه عدم پرداخت الکترونیکی عوارض خبر داد و اعلام کرد که این پیشنهاد به وزیر راه وشهرسازی ارائه و مورد موافقت قرار گرفته است و در راستای اجرای آن اقدام خواهد شد.
حذف مظنه‌ها از تابلوی بازار پایه غیر شرعی نیست
پایگاه خبری راد: رئیس کمیته فقهی سازمان بورس درباره قانون جدید بازار پایه و حذف مظنه‌ها از روی تابلو، گفت: با حذف مظنه‌ها به خود معاملاتی که در بازار پایه انجام می‌گیرد اشکال شرعی وارد نیست. چون مهم این است که هنگام داد و ستد طرفین معامله از قیمت با خبر باشند و این اتفاق در بازار پایه صورت می‌گیرد.
قیمت کالاهای پرمصرف را از اپلیکیشن‌ها استعلام کنید! + اسامی اپلیکیشن‌ها
پایگاه خبری راد: رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ایران از فراهم شدن امکان استعلام قیمت کالاهای اساسی و پرمصرف از طریق اپلیکیشن‌های موبایلی، در آینده نزدیک خبر داد.
"کریدور صادراتی" تخصصی حوزه فناوری سلامت در کشور ایجاد شود
پایگاه خبری راد: مدیر مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ضمن انتقاد از مکانیزم‌های سخت و طولانی اخذ مجوز تولید محصول در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، پیشنهاد کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همراه با وزارت صنعت، معدن و تجارت در مجاور دانشگاه‌های تیپ یک یا دارای مناطق آزاد و نیز مناطق مرزی، "کریدورهای صادراتی" تخصصی حوزه فناوری سلامت ایجاد کند.
سد لاسک؛ اعتراض یا فرافکنی؟
پایگاه خبری راد: به دنبال انتقاد رئیس شورای عالی جنگل‌ از سازمان حفاظت محیط زیست در مورد چگونگی صدور مجوز «ساخت سد لاسک» مدیر کل دفتر ارزیابی زیست‌محیطی سازمان محیط زیست با تاکید بر اینکه همه سدها مشمول ارزیابی زیست‌محیطی هستند، گفت: از سازمان جنگل‌ها در مورد سد لاسک در همه مراحل استعلام شده و این دستگاه به جز مخالفت بدوی، مخالفت جدی با ساخت سد لاسک نداشته و تنها خواستار پرداخت خسارت ۴۶ میلیارد تومانی ناشی از تخریب جنگل شده است.
کدام خودروها مشمول مالیات بر درآمد هستند؟
پایگاه خبری راد: همه دارندگان وسایل نقلیه عمومی از جمله تاکسی‌، مینی‌بوس، اتوبوس، وانت‌بار، کامیون و … مشمول مالیات بر درآمد وسایل نقلیه هستند.
گام شفاف‌ساز در بازار مسکن
پایگاه خبری راد: دو مجموعه دولتی و یک دستگاه بخش خصوصی در نظر دارند موانع هفت ساله‌ای که به ابهامات قیمتی در بازار مسکن دامن می‌زد را کنار بزنند.
الزام به اخذ رضایت سایر مالکین برای تفکیک کنتور آب و برق و گاز غیر قانونی است
پایگاه خبری راد: هیات عمومی دیوان عدالت اداری با ابطال مصوبه شرکت ملی گاز اعلام کرد که الزام به اخذ رضایت سایر مالکین برای تفکیک کنتور آب و برق و گاز غیر قانونی است.
اپلیکیشن‌های موبایل مجوز فروش بلیت هواپیما ندارند!
پایگاه خبری راد: سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که اپلیکیشن‌های موبایلی مجوز فروش بلیت هواپیما ندارند و این اقدام از سوی آنها بدون طی شدن مسیر قانونی است.