22:55 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

آهن و فولاد

گرانی فولاد روی قیمت ساختمان اثر ندارد
پایگاه خبری راد: با پیش‌بینی فولادسازان برای افزایش قیمت فولاد طی ماه های آینده رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد معتقد است این افزایش قیمت غیر منطقی نیست و روی قیمت تمام شده ساختمان اثر چندانی نخواهد داشت.
خیز ایران برای آموزش بهینه سازی مصرف انرژی
پایگاه خبری راد: نماینده سازمان توسعه صنایع ملل متحد (یونیدو) در ایران با اشاره به برنامه های این سازمان برای آموزش بهینهسازی مصرف انرژی گفت: طبق تجربیاتی که تا ‌کنون در برنامه آموزش عملی سیستم مدیریت انرژی حاصل شده است، تنها در این بخش از پروژه ، صرفه‌جویی سالانه معادل ۱.۳ میلیون گیگاژول حاصل شده است که این میزان بر پایه قیمت‌های داخلی انرژی معادل ۳ میلیون و ۱۷۰ هزار دلار آمریکاست. با توجه به اینکه کل هزینه صرف شده در این بخش از پروژه، 800 هزار دلار آمریکا بوده، بازگشت مالی پروژه کمتر از سه ماه محاسبه می‌شود.
تیراژ کم خودروهای تازه وارد، مشکل قطعه سازان ایرانی
پایگاه خبری راد: قطعه سازی که زمانی جزء صنایع پیشروی ایران محسوب می شد در این سال ها با مشکلی به نام سرمایه در گردش و بودجه مواجه شده است.
شاخص بورس در قله 92 هزار واحدی/ خودرویی‌ها رو به کاهش
پایگاه خبری راد: در چهارمین روز معاملات بورس تهران در این هفته شاخص کل در روندی کم‌سابقه بیش از ۱۰۰۰ واحد رشد کرد و توانست سقف کانال ۹۱ واحدی را بشکند و از نیمه کانال ۹۲ واحدی هم بالا رود. در این روز فلزات اساسی، فرآورده‌های نفتی و محصولات شیمیایی یکدست رشد کردند، اما خودرویی‌ها برخلاف جریان کلی بازار با افت مواجه شدند.
روند رو به کاهش قیمت سهم‌ها در گروه کانه‌های فلزی
پایگاه خبری راد: در اولین روز معاملات بورس تهران در این هفته شاخص کل با رشد ۶۸ واحدی همراه شد، امروز بیشتر سهم‌ها در گروه خودرو با روند افزایشی در قیمت پایانی مواجه شدند اما گروه استخراج کانه‌های فلزی روند معکوس را تجربه کرد.
رشد یکدست قندی‌ها در مقابل افت گروه‌های خودرو و فلزی
پایگاه خبری راد: در اولین روز معاملات بورس تهران در این هفته قیمت اکثر نمادها در گروه خودرو، فرآورده‌های نفتی و فلزی روند رو به کاهشی را تجربه کرد، اما قندی‌ها یکدست با رشد در قیمت پایانی مواجه شدند.
چرا صادرات ایران حرفی برای گفتن در جهان ندارد ؟
پایگاه خبری راد: در حال حاضر هر کشوری که بخواهد روی پای خود بایستد باید تولیدات داخلی خود را در عرصه بین الملل به رقابت بگذارد تا به هدف اصلی خود برسد و این جز با صادرات پایدار میسر نمی شود.
احتمال افزایش بازدهی مسکن به بالای ۱۰ درصد
پایگاه خبری راد: در سه ماهه نخست سال جاری رشد بخش مسکن ۷ درصد بوده که هنوز شاهد پایین بودن بازده سرمایه در این بخش هستیم، اما پیش بینی می‌شود نرخ رشد بخش ساختمان در نیمه دوم سال جاری بالاتر از نرخ تورم قرار بگیرد.
مسکن چقدر از افزایش قیمت آهن متاثر شد؟
پایگاه خبری راد: رییس اتحادیه فروشندگان آهن، فولاد و فلزات تاثیرات افزایش حدود ۷۰ درصدی آهن و فولاد بر صنایعی همچون خودروسازی و ساختمان را کمتر از ۲۰ درصد عنوان کرد و گفت: صنعت ساخت و ساز نهایتا ۱۴ درصد از قیمت آهن متاثر شده است.
خودروهای داخلی گران می‌شوند؟
پایگاه خبری راد: رییس اتحادیه آهنگران و صنعتگران خودرو تاکید کرد که افزایش قیمت صورت گرفته در بازار فولاد موجب شده مشکلات بسیاری در عرصه تولید قطعات خودرو ایجاد شود.
صادرات این کالاها جایزه دارد
پایگاه خبری راد: طبق بسته حمایت از توسعه صادرات غیر نفتی برای برخی گروه‌های کالایی شرایط بهره‌مندی از مشوق‌های صادراتی در نظر گرفته شده است.
نان گران نمی شود!
پایگاه خبری راد - قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن تاکید بر اینکه هیچ تصمیمی برای گرانی نان نداریم، اعلام کرد: تنها ۱۴ درصد از کالاهای وارداتی به کشور مصرفی هستند.
صفحه قبل | صفحه بعد