01:57 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

۱۵ درصد افزایش

تحلیل یک عضو کمیسیون انرژی درباره قیمت بنزین
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: بر اساس قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، دولت این اختیار را دارد تا قیمت حامل‌های انرژی را افزایش دهد. از مجلس نیز در قانون بودجه این امر خواسته شده بود اما مجلس با آن مخالفت کرد.
بازهم رویه همیشگی؛ گرانی لبنیات قبل مجوز
پایگاه خبری راد: صنایع لبنی مانند گذشته و قبل از آنکه مجوز بگیرند، قیمت محصولات‌شان را افزایش داده‌اند. در این میان از دستگاه‌های نظارتی که فقط اعلام کرده‌اند "افزایش قیمت‌ها تخلف است"، برای برخورد خبری نیست و صنایع قیمت‌هایشان را به حالت قبل برنگردانده‌اند.
منتظر کاهش قیمت لوازم‌خانگی نباشید!
پایگاه خبری راد: درپی افزایش قیمت لوازم خانگی و اعلام سازمان حمایت مصرف‌کنندگان مبنی بر ممنوعیت افزایش قیمت و تخلف بودن این امر، ‌ انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی تصریح کرد که "این مسئله میسر نخواهد بود و قیمت‌ها کاهش نمی‌یابد".
بازارها خالی از رایانه و کالاها پشت سد گمرک
پایگاه خبری راد: اگرچه انتظار می‌رفت کاهش تعرفه واردات لپ‌تاپ، کاهش قیمت را در پی داشته باشد، ولی با نوسانات نرخ ارز نه تنها قیمت‌ها افزایش یافت بلکه از طرفی کالاها با نرخ آزاد قبلی اجازه ترخیص نیافتند و این بازار با چالش قیمتی و کمبود کالا روبه‌رو شد.
منتظر کاهش قیمت لوازم‌خانگی نباشید!
پایگاه خبری راد: درپی افزایش قیمت لوازم خانگی و اعلام سازمان حمایت مصرف‌کنندگان مبنی بر ممنوعیت افزایش قیمت و تخلف بودن این امر، ‌ انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی تصریح کرد که "این مسئله میسر نخواهد بود و قیمت‌ها کاهش نمی‌یابد".
گرانی لبنیات تخلف است
پایگاه خبری راد: در حالیکه طی کارخانه‌های لبنی قیمت محصولات‌شان را ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش داده‌اند، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: " این کارخانه‌ها هیچ مجوزی برای افزایش قیمت ندارند و با متخلفان برخورد می‌شود"، اما بازار شاهد بازگرداندن قیمت‌های غیرقانونی به حالت سابق نیست.
بررسی وزن ترامپ در بازار مسکن ایران
پایگاه خبری راد: بررسی تحولات بازار مسکن نشان می‌دهد اثر نوسانات بازارهای رقیب همچون سکه و ارز، فشار تقاضا و تغییرات قیمتی در نهاده‌های ساختمانی مهم‌ترین عوامل اثرگذار بر قیمت مسکن است و خروج ترامپ از توافق هسته‌یی تاثیری در این بازار نخواهد داشت.
بازار پوشاک جایی برای گرانی ندارد/ نیاز ارزی تولیدکنندگان تامین شود
پایگاه خبری راد: عضو هیات مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران معتقد است با توجه به تک نرخی شدن ارز، باید قیمت پوشاک وارداتی کاهش یابد. همچنین باتوجه به اینکه بازار پوشاک جایی برای گرانی ندارد، نیاز ارزی تولیدکنندگان باید تامین شود.
بهانه جدید فروشندگان برای افزایش قیمت پوشاک
پایگاه خبری راد: بازار پوشاک در فصل بهار با آمدن لباس‌های بهاره رونق دوباره می‌گیرد و از رفت و آمد نسبتا زیادی برخوردار می شود اما این در حالی است که فروشندگان به بهانه نوسانات ارز، قیمت انواع پوشاک به ویژه پوشاک وارداتی را حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش داده‌اند.
بهای واردات توتون سیگار گران شد
پایگاه خبری راد: حقوق ورودی و سود بازرگانی خرمن توتون مورد استفاده در واحدهای تولید سیگار از پنج به ۱۵ درصد افزایش یافت.
بانک مرکزی روسیه تمامی طلاهای خود را در خاک خود نگهداری می‌کند
پایگاه خبری راد: آناتولی آکساکوف- رئیس کمیته بازارهای مالی مجلس روسیه- گفت از آنجا که شمش‌های طلا روسیه تنها در خاک خود این کشور امن هستند، تمامی شمش‌های طلا در روسیه نگهداری می‌شوند.
افزایش ۲۰ درصدی قیمت آب بسته‌بندی
پایگاه خبری راد: دبیر انجمن تولیدکنندگان آب‌های معدنی و آشامیدنی از افزایش ۲۰ درصدی قیمت آب‌های بسته‌بندی معدنی و آشامیدنی از ابتدای اردیبهشت‌ماه سال جاری خبر داد.
حذف لپ‌تاپ از سبد خرید خانوار
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران با اشاره به کاهش ۱۰ درصدی تعرفه‌های واردات لپ‌تاپ، نوسانات اخیر نرخ ارز را باعث خنثی شدن این کاهش تعرفه و درنهایت ارزان نشدن لپ‌تاپ ارزیابی کرد.
تغییر مسیر ثروت از اروپا و آمریکا به آسیا
پایگاه خبری راد: افزایش تعداد افراد فوق ثروتمند در آسیا بیش از سایر نقاط جهان بوده است و شهرهای آسیایی در حال گرفتن جای شهرهای اروپایی و آمریکایی به عنوان گرانترین شهرها هستند.
پیش‌نمایش مسکن ۹۷
پایگاه خبری راد: قیمت مسکن سرانجام پس از چهار سال در یازدهمین ماه سال جاری ۰.۷ درصد بالاتر از تورم عمومی قرار گرفت و پیش‌بینی کارشناسان این است که با وجود افت معاملات در زمستان نسبت به پاییز که از التهاب بازار ارز نشأت گرفته بود، بازار مسکن در سال آینده روند مثبت خود را ادامه دهد و ۲ تا ۵ درصد بالاتر از نرخ تورم قرار گیرد.