02:14 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کالا و ارز

قاچاق دام ربطی به دامپزشکی ندارد/ تکذیب شایعه تلگرامی درباره گوشت
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان دامپزشکی اعلام کرد که این سازمان و وزارت جهاد کشاورزی یکی از دستگاه‌های مرتبط با حوزه قاچاق دام در کشور هستند بنابراین این مسئله ارتباط چندانی به این سازمان ندارد چرا که در آئین‌نامه‌های گذشته در زمینه جابجایی دام آمده است که بدون مجوز دامپزشکی جابجایی هرگونه دام زنده و فرآورده خام دامی ممنوع است.
140 تن گوشت گوساله در راه خراسان‌شمالی
پایگاه خبری راد: مدیر کل امور اقتصادی استاندار خراسان‌شمالی گفت: با پیگیری‌های انجام شده موفق به دریافت 140 تن گوشت منجمد گوساله شده‌ایم.
واکنش ناجا به تاثیر قاچاق بر گرانی گوشت
پایگاه خبری راد: جانشین فرمانده ناجا توضیحاتی را درباره قاچاق دام ارائه کرد و برخی ادعاها در باره ارتباط افزایش قیمت گوشت با ناجا را رد کرد .
اعتبار ثبت سفارش کالا ۶ ماهه شد
پایگاه خبری راد: رئیس کل گمرک ضمن اشاره به اینکه مهلت ثبت سفارش کالا از این هفته از سه ماه به شش ماه افزایش خواهد یافت، آخرین وضعیت خودروهای وارداتی که در اماکن گمرکی و غیر گمرکی متوقف هستند را تشریح کرد.
تشکیل بیش از ۱۱۲ هزار پرونده قاچاق کالا
پایگاه خبری راد: رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از تشکیل بیش از ۱۱۲ هزار پرونده در حوزه‌ی قاچاق کالا و ارز خبر داد و گفت: این پرونده‌ها از نظر ارزشی و وزنی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب رشد ۸۹ و ۱۸ درصدی داشته است.
گوشت قرمز باید به میزان لازم در مراکز فروش توزیع شود
پایگاه خبری راد: معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اهتمام دولت برای تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم، بر جلوگیری از قاچاق دام و هماهنگی دستگاه‌های دولتی برای تامین گوشت قرمز مورد نیاز مردم تأکید کرد.
سهام عدالت و بانکداری بدون ربا موضوع صحبت پورابراهیمی با مراجع
پایگاه خبری راد: ‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانون بانک مرکزی ما مربوط به سال ۱۳۵۱ است، و قانون عملیات بانکی بدون ربا نیز مربوط به سال ۱۳۶۲ است، اظهار کرد: بازنگری در این قوانین پس از چندین دهه نیازی مبرم بود که ما به آن ورود کردیم.
وزارت کشاورزی در مبارزه با قاچاق دام تعلل می‌کند
پایگاه خبری راد: رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد که مقصر اصلی قاچاق دام، وزارت جهاد کشاورزی است چرا که این وزارتخانه بیش از دو سال در تدوین مقررات جابجایی دام در کشور که می‌توانست تا حد بسیاری جلوی قاچاق این کالای اساسی را بگیرد، تعلل کرد بنابراین شخص وزیر و معاونان این وزارتخانه باید پاسخگوی تاراج این کالای اساسی باشند.
تضمین وزارت صمت به واردکنندگان!
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه فروشندگان و دوزندگان پیراهن معتقد است که وزارت صنعت‌، معدن و تجارت باید با تهیه یک دستورالعمل، تضمین کند که واردکنندگان مواد اولیه با مشکلی مواجه نخواهند شد.
تقاضا برای پوشاک داخلی افزایش یافت
پایگاه خبری راد: عضو هیات مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران از افزایش تقاضا برای پوشاک تولید داخل خبر داد و گفت که تامین مواد اولیه و نقدینگی واحدهای تولیدی می‌تواند کمیت و کیفیت تولید پوشاک را بهبود بخشد.
سازوکار تولید و صادرات مانند واردات تسهیل شود
پایگاه خبری راد: در نشست بررسی خواسته‌ها و انتظارات شرکت‌های دانش‌بنیان ضمن اشاره به منع واردات کالاهایی که در داخل تولید می‌شوند، تاکید شد که سازوکار تولید و صادرات کالاها نیز مانند واردات تسهیل شود.
دستگاه‌هایی که تن به شفافیت نمی‌دهند!
پایگاه خبری راد: همیشه وقتی صحبت از شفافیت به میان می‌آید، فورا شرایط کشورمان را با کشورهایی مقایسه می‌کنیم که در آنها از هر سازمانی هر اطلاعاتی که بخواهیم به ما می‌دهد و بعد می‌گوییم دلیل پیشرفت آن کشورها همین است.
تعیین تکلیف 13 هزار خودروی وارداتی دپو شده !
پایگاه خبری راد: وقتی با گمرکی‌ها صحبت می‌کنم از حضور مجددش در این مکان ابراز خوشحالی می‌کنند و می‌گویند حل مشکلاتمان به دست او ممکن است. همه‌شان معتقدند باوجدان است و برای مردم هر آنچه از دستش بربیاید دریغ نمی‌کند؛ علم این کار را به‌اندازه کافی دارد و اگر می‌گویند آقای دکتر قطعاً لایق است و دکتر بودن تنها عنوانی روی مدرکش نیست.
فضای ناامن مبارزه با قاچاق
پایگاه خبری راد: در حال حاضر افرادی که از واردات کالای قاچاق سود می‌برند، با این اسم رمز که مبارزه با قاچاق در سطح عرضه فضای اقتصادی را امنیتی می‌کند یا با مطرح کردن احتمال ایجاد مشکل در بازار شب عید، می‌خواهند فضای مبارزه با قاچاق را مسموم کنند.
برخورد با پوشاک قاچاق با جدیت ادامه می یابد
پایگاه خبری راد: در حالیکه از هفته گذشته برخورد با برندهای پوشاک قاچاق و جمع‌آوری تابلوهای آنها آغاز شده است، رییس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران اعلام کرد که برخورد با این برندها همچنان ادامه دارد و تعمدی برای برخورد نکردن با آنها وجود ندارد.