13:53 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

وزیر انرژی

روند افزایشی نفت سرعت گرفت
نماد برتر- قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی تحت تاثیر تقویت اعتماد به پایبندی تولیدکنندگان به توافق کاهش عرضه و بهبود تقاضا در پی رفع تدریجی محدودیتهای قرنطینه، صعود کرد.
آیا روسیه بالاخره به توافق با اوپک عمل کرد؟
نماد برتر- برخلاف ادوار قبلی پیمان کاهش تولید، به نظر می‌رسد که روسیه این بار در تلاش است به سهم خود از توافق کاهش تولید اوپک پلاس عمل کند.
آیا روسیه بالاخره به توافق با اوپک عمل کرد؟
نماد برتر- برخلاف ادوار قبلی پیمان کاهش تولید، به نظر می‌رسد که روسیه این بار در تلاش است به سهم خود از توافق کاهش تولید اوپک پلاس عمل کند.
سردرگمی بازار درباره کاهش واقعی تولید نفت
نماد برتر- با گذشت چند روز از توافق کاهش تولید اوپک پلاس برای تقویت بازار که درگیر بحران ویروس کرونا شده است، محاسبات تولیدکنندگان هنوز جای سوال دارد.
واکنش مشترک عربستان و روسیه به سقوط قیمت نفت
نماد برتر- عربستان سعودی و روسیه در پی ناکامی توافق جدیدکاهش تولید اوپک پلاس برای مهار ریزش قیمت نفت، اعلام کردند که آماده اند در صورت لزوم تولیدشان را کاهش بیشتری دهند.
صعود بهای نفت در آستانه نشست اوپک پلاس
نماد برتر- بهای معاملات نفت روز پنج شنبه با انتظار بازار برای توافق تولیدکنندگان با کاهش تولید و جبران افت شدید تقاضا در بحران شیوع ویروس کرونا، صعود کرد.
دورنمای تولید نفت آمریکا یک میلیون بشکه کمتر شد
نماد برتر- آمریکا در نتیجه شیوع ویروس کرونا که باعث از بین رفتن تقاضا و فروپاشی قیمتها شده است، پیش‌بینی خود از تولید داخلی نفت خام در سال ۲۰۲۰ را به میزان بیش از یک میلیون بشکه در روز کاهش داد.
مذاکرات برای نجات بازار نفت شتاب گرفت
نماد برتر- عربستان سعودی، روسیه و سایر تولیدکنندگان در شتاب برای توافق در زمینه پیمان کاهش تولید به منظور توقف فوری ریزش قیمتهای نفت هستند.
نفت برای ادامه روند نزولی بهانه جدید یافت
نماد برتر- قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی در پی رشد بیشتر از حد انتظار سطح ذخایر آمریکا و افزایش تنش میان اعضای اوپک کاهش پیدا کرد.
سقوط قیمت نفت بدون ترمز ماند
نماد برتر- قیمت نفت روز جمعه تحت تاثیر دورنمای نابودی تقاضا به دلیل شیوع ویروس کرونا با وجود تلاشهای سیاستگذاران سراسر جهان، پنج درصد سقوط کرد و پنجمین کاهش هفتگی متوالی را رقم زد.
امتناع سعودی‌ها از مذاکرات نفتی جدید و پیشنهاد روسیه
نماد برتر- با وجود تلاشهای واشنگتن برای متوقف کردن جنگ قیمت در بحبوحه ریزش قیمت‌ها با شیوع ویروس کرونا و تلاش مسکو برای رفع اختلاف با شریک سابق خود، عربستان سعودی اعلام کرد با روسیه برای متعادل کردن بازار نفت مذاکره نمی کند.
در سال ۹۸ بر بازار جهانی نفت چه گذشت؟
نماد برتر- بازارهای جهانی نفت امسال شاهد چندین رویداد پراهمیت بودند که برخلاف انتظارات، تاثیر موقتی داشتند و در واقع پایان دوران کمبود و فراوانی عرضه در یک دهه گذشته را منعکس کردند و تنها شوکی که یقینا تاثیر آن به این زودی تمام نخواهد شد همه گیر شدن شیوع ویروس کرونا در جهان است.
دلیلی برای دیدار اوپک پلاس نمی‌بینم
نماد برتر- وزیر انرژی عربستان سعودی اظهار کرد: اگر توافقی در خصوص تدابیر لازم برای مقابله با اثرات ویروس کرونا روی بازار و قیمت‌های نفت وجود ندارد، وی نیازی به برگزاری دیدار اوپک پلاس در مه-ژوئن نمی بیند.
ریزش قیمت نفت تقصیر سعودیها بود
نماد برتر- وزیر انرژی روسیه با بیان این که این کشور در را به روی همکاری بیشتر با اوپک در آینده نبسته است، اعلام کرد: روسیه ممکن است تولیدش را در بلندمدت ۵۰۰ هزار بشکه در روز افزایش دهد.
اظهارات روسیه و عربستان پس از شکست مذاکرات اوپک پلاس
نماد برتر- وزیر انرژی روسیه پس از شکست مذاکرات اوپک پلاس درباره پیمان کاهش عرضه گفت: دیگر پیمان نفتی میان روسیه، متحدانش و اعضای اوپک وجود ندارد و اعضای این گروه به رصد وضعیت بازار ادامه خواهند داد.